Berivan Tapan/Aktuel
Filmlerde, işten çıkarılan ve hayatı tepetaklak olan karakterlerin, gazete sayfalarındaki iş ilanlarını kırmızı yuvarlak içine aldıklarını defalarca görmüşüzdür. Ama artık bu görüntüler çok uzakta kaldı. İş aramanın da modası değişti. Artık kırmızı kalemlerle yuvarlak içine alınmıyor Twitter, Facobook, LinkedIn, Xing, Google+ gibi sosyal ağlara başparmağınızla dokunmanız yeterli…
2014'TE 2 MİLYON İŞ İLANI
Her 1 dakikada tam 15 iş ilanı Twitter üzerinden paylaşılıyor ve her geçen gün bu oran hızla artıyor. Her ay 500 bin iş ilanının paylaşıldığı Twitter'da, 2014 yılına girdiğimizde ayda tam 2 milyon iş ilanının paylaşılması bekleniyor.
Siz de Twitter'da #kariyer ve #isilani gibi hashtaglerle yapacağınız aramalar sayesinde yüzlerce iş ilanı ile karşılaşabilirsiniz.
İş arayanlar ve işverenler için oluşturulan kariyer siteleri, siteler içerisinde yer alan sektörel iş ilanları bölümleri ve tabii en başta aklımıza gelen LinkedIn gibi profesyonel iş ağları en önemli adresler. LinkedIn, 2012 yılının başında toplam 228 milyon dolar gelirin yalnızca 121 milyon dolarını kariyer sayfalarından elde etti.
Dünyanın en çok ziyaret edilen ikinci sitesi olan ve tüm internet kullanıcılarının yüzde 85′inin bir hesabının bulunduğu Facebook da iş arayanlar için tam bir cennet.
Örneğin iş arayanların yüzde 84′ünün bir Facebook profili bulunuyor. İş arayanların yüzde 48′i Facebook üzerinde en az bir kez iş fırsatlarını araştırmışlar. İş arayan her 5 kişiden 1′i geçtiğimiz yıl içerisinde kişisel bilgilerine en az bir yeni profesyonel bilgi eklemişler. İş arayanların yüzde 16′sı en azından bir arkadaşı tarafından iş konusunda referans almış.
İşte doğru elemanı bulmak isteyen firmalar için önemli ipuçları:
Facebook üzerinde, karmaşık olmayan güzel kariyer sayfaları hazırlayın.
Takipçilerin dikkatini çekecek taze ve ilginç içerikler paylaşın.
Adayları dinleyin ve yanıt verin.
Ufak testler ve yarışmalarla müstakbel çalışanlarınız ile etkileşimde bulunun.
Sektör hakkında bilgiler, çalışan tecrübeleri gibi bilgiler yayınlayın.
Güncellemelere verilen tepkileri ve sonuçlarını takip edin.
Bunun uzun vadeli bir yatırım olduğunu unutmayın.
Xing ve Google+
2010′da iş alımlar için firmaların sadece yüzde 6′sı sosyal ağları kullanırken, 2011′de bu oran yüzde 89′a yükseliyor. Her üç kişiden biri, internet üzerinde haklarındaki bir bilgi nedeniyle başvurusuna olumsuz yanıt alıyor. Sosyal medyayı kullanarak başarılı bir şekilde personel alımı yapmış firmaların oranı yüzde 65′e ulaşmış durumda. Firmaların yüzde 80′i yeni eleman ararken LinkedIn'e başvuruyor. Bunun için Facebook'u kullananların oranı yüzde 50, Twitter'ı kullananların oranı ise yüzde 45.
İŞSİZLİK KADERİNİZ OLMASIN TIKLAYIN
http://www.aktuel.com.tr/multimedya/galeri/ozel/issizlik-kaderiniz-olmasin?albumId=56719