Üye sayısı 9.5 milyona ulaşan GittiGidiyor, büyüme oranını geçen yıla oranla yaklaşık ikiye katladı. GittiGidiyor işlem hacminde, 2012 yılında %46; bu yıl ise %80 oranında büyüdü. 5 binden fazla kategoride, yaklaşık 5 milyonun üzerinde anlık satış fırsatı sunan GittiGidiyor'da her 3 saniyede 1 ürün olmak üzere, ayda ortalama 750 bin ürün satılıyor ve bu ürünlerin %83'ü sıfır ürün.
Türkiye, eBay'in Avrupa'daki 5. büyük pazarı
Türkiye'nin en işlek alışveriş merkezi GittiGidiyor, yılın ilk 9 aylık dönemi itibarıyla ulaştığı aylık ortalama 27 milyon ziyaret, 12 milyon tekil ziyaretçi, 9,5 milyon üye ve %80'lik yılsonu büyüme öngörüsüyle Türkiye'yi eBay'in Avrupa'da faaliyet gösterdiği 5'inci büyük ülke konumuna taşıdı. Üye kazanımında geçen yıla göre %80 oranında bir artış yakalayan GittiGidiyor, her gün 5 binden fazla kategoride 5 milyondan fazla anlık satış fırsatıyla 700 bin kişiyi birbirine bağlayarak fırsatlar sunmaya devam ediyor.
GittiGidiyor'un gözü ilk 3'te!
Türkiye'yi eBay Avrupa sıralamasında ilk 3 ülke arasına taşımayı hedeflediklerini de açıklayan GittiGidiyor Genel Müdürü Cenk Angın, "Türkiye bugün, eBay Avrupa sıralamasında Almanya, İngiltere, İtalya ve Fransa'dan sonra 5. sırada yer alıyor. Biz sürdürülebilir başarımızla bu konumumuzu 3. sıraya taşımayı hedefliyoruz." dedi.
GittiGidiyor ile her an her yerde alışveriş kolaylığı
GittiGidiyor Genel Müdürü Cenk Angın, düzenlenen basın toplantısında, tüm mobil kanallarda varolduklarını belirterek milyonlarca insana, mobil site, tablet ve cep telefonu uygulamalarıyla her an her yerden kolayca ulaşabilecekleri güvenilir bir platform sunduklarını vurguladı. "Bireyselinden kurumsalına, alıcısından satıcısına büyük-küçük ayırmaksızın insanları daha çok fırsat için buluşturuyoruz" diyen Angın, yenilikleriyle Türkiye'de mobil ticarete yön vermeye devam edeceklerini söyledi.
Angın: "Kullanıcılarımızın hayatına 'artı değer' katıyoruz."
Yeni logo, birbirine geçmiş yapısı ile modern, basit ve inovatif bir şekilde, almayı ve satmayı daha keyifli hale getiren yeni GittiGidiyor.com'un her an her yerde, birlikte ticaret için bir araya getirdiği alıcılarla satıcıları temsil ediyor. Ayrıca almayı ve satmayı daha keyifli hale getiren yeni GittiGidiyor'u yansıtıyor. Cenk Angın, yeni logo hakkında şunları söyledi: "Günümüz dijital teknolojisi, hayatımızı ve alışkanlıklarımızı değiştirirken yeni fırsatları da beraberinde getiriyor. Artık her şey çok daha hızlı ve dinamik ilerliyor. Biz, alıcılarla satıcılar arasında kurduğumuz bağ ile hayatlarına 'artı değer' katıyoruz. Hızla büyümemizi de bu anlayışa borçluyuz. Yenilenen logomuz bu artı değeri ve eBay Inc ile olan organik bağımızı vurguluyor."
GittiGidiyor'un farklı hayatlara, farklı insanlara yenilik getirdiğini vurgulayan Angın, GittiGidiyor'daki ürün çeşitliliğini, yenilik hissini ve dinamizmini verebilmek için Türkiye'de ilk defa bir reklam filminde stop motion tekniği kullanıldığını söyledi. Toplam 60 kişilik bir ekibin 3 gün süren yoğun çalışmasıyla tamamlanan filmde, yaklaşık 1.000 kare fotoğraf kullanıldı. Stop motion tekniğiyle çekilen filmde yer alan tüm fotoğraflar, objelerin ve oyuncuların her karede yer değiştirmesiyle oluşturuldu. Her saniyesi için 20 kare fotoğrafın ve yaklaşık 250 ürünün kullanıldığı reklam filminin müziğini ise Yasemin Mori besteleyip seslendirdi.
İşte GittiGidiyor.com'un yeni reklam filmi
Reklam filminin hikâyesi
Uzun soluklu bir post prodüksiyon aşamasının ardından toplam 39 saniye ile son halini alan reklam filminin açılış planında kurulan dekor ve yerleştirilen çimler teker teker kaldırılarak fotoğrafları çekildi. Ardından uçarak gelen oyuncu için sete bir vinç sistemi kuruldu ve yeşil iplere asılı oyuncu, vinç yardımıyla havaya kaldırıldı. Daha sonra ipler silindi ve oyuncunun kusursuzca havadan süzülerek yere iniyormuş gibi görünmesi sağlandı.
Ev içindeki planda ise bisiklet kullanan oyuncuya hareket ediyormuş etkisi verebilmek için tüm dekor her karede on santim sağa hareket ettirilerek çekilen fotoğraflar kullanıldı. Saç, makyaj ve kostüm departmanlarının özenli çalışmasının ardından çok sayıda kostüm ve aksesuar kullanılarak kıyafetlerin değiştiği kareler çekildi. Mutfak planında yine mutfak dolapları ve mutfak ürünleri her karede değiştirilerek tek tek fotoğraflandı. Set aşamasında toplam 6.594 fotoğraf çekildi.
Reklam Filmi Künyesi
Reklamveren: GittiGidiyor
Reklamveren yetkilileri: Cenk Angın, Reyhan Çelik, Banu Güler
Reklam Ajansı: Alice BBDO
Kreatif Direktör: Derya Tambay
Yaratıcı Ekip: Mustafa Baripoğlu, Hasan Çetin, Işıl Döneray, Cengiz Pulgu
Stratejik Planlama: Haluk Sicimoğlu, Mehmet Aksu
Marka Ekibi: Pınar Taşkıran, Selen Öngör, Özge Budunç
Ajans Prodüktörleri: Umut Tangör, Oben Özyakalı
Yapım şirketi: Autonomy
Yönetmen: Turgut Akaçık
Yapımcı: Murat Pekin
Müzik: Yasemin Mori
Türkiye'nin %13'ü GittiGidiyor'a Üye
Türkiye pazarı:
-Türkiye'de internet kullanıcı sayısı 37 milyon civarlarında, Avrupa'da 5. sıradayız. (Rusya, Almanya, İngiltere ve Fransa'dan sonra)
-20'den fazla yabancı yatırımcı,14.000'den fazla kayıtlı e-ticaret sitesi var.
-2012 yılında, yaklaşık 14 milyar $'lık bir işlem hacmi görüyoruz ve bu hacim, 2013 yılında $ bazında %29 mertebesinde büyümekte.
-15 yaş üstü kişi başına düşen kart adeti: ~3
-Mobil kullanıcı sayısı: 67 milyon (%90 penetrasyon), 3G kullanıcı oranı: %60
GittiGidiyor:
-2013 yılında aylık ziyaret ortalaması 27 milyon.
-Ortalama tekil ziyaretçi sayısı 12 milyonu geçti.
-Üye sayısı 9.5 milyon. Yani Türkiye'nin yaklaşık %13'ü GittiGidiyor'a üye.
-Üye sayısında geçen yıla göre %80 oranında bir artış yakalandı.
-GittiGidiyor'da her 3 saniyede 1 ürün satılıyor.
-Aylık ortalama satış adeti 750 bin.
-Bugüne dek satılan ürün sayısı 30 milyon.
-GittiGidiyor her gün 5 binden fazla kategoride, 5 milyonu aşkın ürünle 700 bin kişiyi birbirine bağlıyor.
-GittiGidiyor, kârlı bir şekilde büyüme devam ediyor: 2012 yılında %46 büyürken, 2013 öngörüsü %80 civarlarında.
-Uygulamalarımızın indirilme sayısı 1 milyonu aşmış durumda ve sitemize gelen trafiğin %13'ü mobil cihazlar üzerinden geliyor.
GittiGidiyor'u geleceğe taşıyacak hedefler:
-Kullanıcılarımıza benzersiz alışveriş deneyimi yaşatmaya ve her geçen gün artan beklentilerinin ötesine geçmeye devam etmek.
-Alıcı ve satıcılarımıza sınır ötesi ticaret imkanı getirmek.
-Mobil işlem hacminde pazar liderliğimizi sürdürmek.
-43 ülkede faal olan eBay Avr organizasyonu içinde, hem işlem hacmi hem de net gelir sıralamasında ilk 3'e girmek.
eBay Inc.
-35 binden fazla çalışanı mevcut.
-2012 geliri 14,1 milyar USD
-2015 gelir hedefi 22,5 milyar USD
-eBay'de 120 milyondan fazla aktif üye ve 500 milyondan fazla ürün mevcut.
-eBay Inc'in mobil uygulamaları toplamda 200 milyon kez indirildi.
2013 yılında, eBay ve PayPal toplamda 20 milyar USD mobil ticaret hacmi yaratacak.
-Bir eBay Inc. şirketi olan PayPal'ın aktif kullanıcı sayısı 137 milyon; toplam işlem hacmi ise 44 milyar USD. PayPal-Türkiye de hızla büyümekte; kullanıcı sayısı 2 milyona yaklaştı ve 3.500'den fazla üye işyeri var.