Bugüne kadar magazin basınının odağı olan Tansa Mermerci Ekşioğlu, kurduğu sanat eğitim ve üretim platformu Spot Projects ve sahip olduğu çağdaş sanat koleksiyonuyla sanat camiasında da kendinden bahsettiriyor. Türkiye'nin en eski ve döneminin en büyük tekstil şirketlerinden Akfil'in kurucusu Mehmet Ata Mermerci'nin kızı olan Tansa Mermerci Ekşioğlu, babasından kalan büyük bir gayrimenkul portföyünün sahibi. Ekşioğlu, 'Modern Painters' dergisinin "Öne Çıkan 50 Genç Koleksiyoner" listesine girerek dikkatleri üzerine çekti. Daha önce Osmanlı sanatı koleksiyonu olan genç koleksiyoner, 2008'den itibaren rotasını çağdaş sanata çevirdi.
Tansa Mermerci Ekşioğlu, müzayedelerin hırs ve ego arenasına dönüşme ihtimalini tehlikeli buluyor. Ekşioğlu, "Çok beğendim, muhakkak benim olmalı gibi bir hırsla fiyatta balon olması çok mümkün. Müzayede satışlarında 'açılış değeri' olması eser fiyatını ucu açık bırakıyor. Oysa 'tahmini bedel' sistemi gerçekçi fiyatlandırma sağlıyor" dedi. Kendisi için müzayedede alım sınırını ise "Belirlenen üst limit ve biraz daha üzeri alım için makul noktadır benim için. Gaza gelecek biri değilim" şeklinde açıkladı.
Tansa Mermerci Ekşioğlu, müzayedeye katılıp sahip olma duygusuna koşulsuz teslim olmaktansa, sanatçıya üretim desteği verilmesi gerektiğine inanıyor. Bu yüzden eser alımlarını sanatçının satış kanalı olan galerilerden yapıyor. "Satın alırken pazarlık yapmam, buna gönlüm elvermiyor" diyen Ekşioğlu, "Talep etmem ama indirim yaparlarsa mutlu oluyorum tabii" şeklinde konuştu. Beş yılda yaklaşık 150 çağdaş sanat eseri alan Ekşioğlu, müzayedeleri de takip ettiğini söyledi. Bunu "koleksiyoner sorumluluğu" olarak gören Ekşioğlu, alım stratejisini şöyle özetledi: "Koleksiyonumda bulunan sanatçıların eserleri çıkıyorsa muhakkak takip eder ve imkân olursa alırım. Sanatçının 'piyasa değerini' korumak koleksiyonerin görevi. Bunun için de müzayedelerde o sanatçıya ait eserin hiç satılmamasına karşı alım yapmak gerekir."
Handan BAYINDIR/SABAH