40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, 2013'ün ilk 6 aylık dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Buna göre dijital geçen yılın ilk yarısına göre %30 büyüdü.
IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2013/6 Raporu'na göre;
Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı;
541.8 milyon TL
Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan "Display Reklam Yatırımları";
215.3 milyon TL,
Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları";
266.8 milyon TL,
Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den oluşan "Mobil Reklam Yatırımları"
19.8 milyon TL,
İlan sayfaları reklam yatırımları 34.5 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı
5.4 milyon TL olarak gerçekleşti.