Marilla Erçik / Aktuel.com.tr
Emniyet Genel Müdürlüğü'nün hazırladığı düzenlemeye göre hız sınırı 70 kilometreden 90 kilometreye çıkarılacak. Trafik sıkışıklığını önlemek amacıyla yapılan düzenleme okulların açılması ile uygulanmaya başlayabilir. "auto motor & sport" Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Halit Bolkan, trafik sıkışıklığının en önemli sebebinin yolların kapasitesinden daha fazla aracın olmasına bağladı. Demir Bükey Akademi Genel Koordinatörü Mete Bayrakçı ise hız sınırının artması ile kazaların artacağını vurguladı.
Trafik sıkışıklığının en büyük sebebi nedir?
Mete Bayrakçı / Demir Bükey Akademi Genel Koordinatörü
TOPLU TAŞIMA ARAÇLARININ SÜRÜCÜLERİ EĞİTİLMELİ!
Trafik sıkışıklığının en büyük nedenlerinden bir tanesi bana göre sürücülerin birbirlerine saygı göstermemeleri. Sürücülerimiz maalesef çok sabırsız. Çok sık şerit değiştiriyorlar. Şerit değiştirip 2, 3 araç geçmeyi kar zannediyorlar. Sıklıkla başkalarının önünü kesiyorlar, hep yol almaya çalışıyorlar, yol veren maalesef yok denecek kadar az. Emniyet şeridini kullanarak ilerlemeye çalışanlar var. Bu sürücüler emniyet şeridinden normal şeride geçmek için normal şeritte gidenin önünü kesiyor. Bir yerde okumuştum, nerede okuduğumu hatırlamıyorum; 50 km. süratle akan bir trafikte bir oto frene dokunduğunda, arkadaki 62 oto etkileniyor diye. Yani arkadaki 62 oto da fren yapıyor. Sıkışıklığın bir diğer nedeni; alt yapı eksikliği olarak göze çarpıyor. Her gün trafiğe yüzlerce araç katılıyor ama, yeni yollar doğal olarak çok seri şekilde devreye giremiyor. Devamlı yeni yollar açmak da ne kadar doğru oda tartışılır, çünkü sonu yok. Başka bir husus toplu taşıma araçlarının da yetersizliği, İstanbul için konuşursak; metro hızla devreye giriyor, Marmaray 29 Ekim'de açılacak. Bunlar trafiği rahatlatacak yatırımlar. Şehir içine girme kısıtlaması olan araçlar bu kısıtlamalara kesinlikle uymuyorlar. Her halde kontrol edilmiyorlar diye düşünüyorum. Her ülkede yük taşıyan araçlar şehir içlerine belirli saatlerde giremezler. Ben özellikle İstanbul'da bu kısıtlamaya uyulduğunu görmedim. Trafiğin tıkanmasına etki eden en büyük olgulardan birisi diye düşünüyorum. Bununla beraber; toplu taşıma araçlarının sürücülerinin de eğitilmeleri gerekir. Özellikle otobüsler. Örneğin; üç şeritli bir yolda bakıyorsunuz yolun iki şeridini birden işgal ediyorlar. Şehir içinde özellikle otobüsle şerit kısıtlaması getirmek gerekir ve bunun da kontrolünün yapılması gerekir.
Halit Bolkan / "auto motor & sport" Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
YOLLARIN KAPASİTESİNDEN FAZLA ARAÇ VAR!
Trafik sıkışıklığının en önemli sebebi yolların kapasitesinden daha fazla aracın olması. Tabii bunda özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde iş alanlarının belirli bölgelere toplanmasıyla sabah ve akşam saatlerinde aynı yöne yoğun akış olmasının etkisi fazla. Bununla birlikte İstanbul'da artık neredeyse günün her saatinde belirli güzergahlar hep sıkışık. Toplu taşımanın yetersiz kalması da zaten yeni çözümlerin acil üretilmesi gerekliliğini ortaya koyuyor.