Kamuoyunda tartışmalara yol açan Show TV'nin satışıyla ilgili yeni bilgi ve belgeler ortaya çıktı. Buna göre, satış bedelinden düşülen 305 milyon dolarlık borcun, yaklaşık yarısının "önceden satışı yapılan reklamlardan" oluştuğu belirlendi. Kanal eski yönetiminin nakit ihtiyacını karşılamak için, piyasa bedelinin çok altında bir fiyatla önümüzdeki yıllara ilişkin yayın saati sattığı belirlendi. Yani, personel ve diğer ödemelerde sıkıntıya giren kanal yönetimi, acil nakit ihtiyacını karşılamak için, yayın bedelini düşük fiyatla satışa çıkarıyor. Kasasında nakdi bulunan reklam şirketleri, müşterilerine daha avantajlı teklif sunabilmek için bu tür yayın saatlerini satın alıyor. Kanal yönetimleri de gelecek yıllarda yayımlanacak reklamları nakde çevirerek, darboğazı aşma imkanını elde ediyor. Show TV'nin de nakit ihtiyaçlarının büyük kısmını bu yöntemle karşıladığı ve bu çerçevede reklam ve diğer şirketlere yaklaşık 140 milyon dolarlık bir satış yaptığı tespit edildi.
Kanalı satın alan Ciner Grubu, 305 milyon dolarlık borcu da üstlenmişti. Söz konusu borçların içinde, önceden satışı yapılan ve kayıtlarda avans olarak gözüken yaklaşık 140 milyon dolar da bulunuyor. Ancak bunun için, bir nakit ödeme yapılmayacak. Söz konusu borç, reklam olarak ödenecek.
Taraf