İlk olayda bir Türk uçağının pilotu, Trafik İkaz Çarpışma ve Kaçınma Sistemi'nden (TCAS) bir uçağın yaklaştığı ikazını alarak kule görevlilerini bilgilendirdi.
Pilot, kule görevlisine, "Advisory (trafik ikazı) nereden olduğuna tam emin değiliz. Tam altımızda başka bir trafik var mı, yoksa yukarıdaki trafik mi?" diye sordu. Kule de pilota, "Şu anda seviyesi belli olmayan VFR'lar (görerek uçuş yapan hava aracı) var bulunduğunuz bölgede. Üstünüzdeki trafik 8 bin feet alçalmakta" dedi. Bunun üzerine pilot kule görevlisine, "Ondan dolayı sordum muhtemelen o Hezarfende VFR uçanlar bilginiz olsun trafik ikazı aldık" şeklinde cevap verdi.
TCAS sayesinde pilotlar 80 mil içinde 2 bin 700 feet altındaki ve üstündeki trafikleri ekranda görüyor.
İstanbul semalarında yaşanan ikinci bir olayda ise başka bir Türk uçağı öndeki uçağın türbülansına girdi. Türbülansa girilmesi nedeniyle uçağın pilotu konuyla ilgili hava trafik kontrolörünü bilgilendirdi. Pilotun, kule görevlisine, "Efendim sürati düşürmek zorundayız. Öndeki uçağın türbülansına girdik. Şu an 270'e kadar düşürüyoruz" dedi.
Herhangi bir olumsuzluk yaşanmazken, türbülansa giren uçak Atatürk Havalimanı'na sorunsuz indi.