Git gide endüstriyelleşen futbolda takımların lisanslı ürün satışı da çok büyük önem arz ediyor. Bu uğurda her sezon değişen formalara, meyve kokteylini andıran renklere alıştık. Ancak işler durdurulamaz bir noktaya geldi!
Liverpool, Adidas'la olan ortaklığının sonuna gelip daha önce adı duyulmamış Warrior'la anlaştığında herkes şaşırmıştı. Ancak uzmanlık alanı Amerikan futbolu forması üretimi olan marka kulübe "deli para" ödeyecekti ve sadece Premier Lig'in değil, dünyanın en pahalı forma sponsorluğu anlaşmalarından birine sahip olmak Kırmızıları teselli etmişti. İlk sezon tasarımları pek de fena değildi; formalar üzerindeki armada değişikliğe gidilmiş, 70'li yıllardaki gibi sadece anka kuşu kullanılmaya başlanmıştı. Deplasman forması dalgıç kıyafetini andırır gibiydi ama olsun…
2013-14 sezonu ise Liverpool taraftarı için acıyı simgelecek gibi gözüküyor. Zira ilk sezonki ürkekliğini üzerinden atan Warrior, elini korkak alıştırmamış ve Kırmızılara iki tuhaf dizayn hazırlamış. Beyaz formayı "Yılbaşı kazağına" benzetenlerin yanı sıra formadaki tuhaf desenleri halı-kilim desenine, alevli şorta, Space Invaders oyununa benzetenlerin sayısı da az değil. Morlu siyahlı üçüncü formaysa tek kelimeyle tuhaf.
Ancak Warrior'un moda günahları Liverpool'la kısıtlı kalmıyor, Avrupa pazarına girerken ses getirmeyi hedefleyen marka, İspanya'da sponsoru olduğu Sevilla için de Salvador Dali'den esintiler taşıyan tasarımlar hazırladı.
Tasarımlar her ne kadar Liverpool'unkiler kadar trajik olmasa da tıpkı İngiliz kulübündeki gibi Sevilla'nın da armasının değişmesi "Acaba Warrior sözleşmelere detaylı armaları basitleştirme gibi bir madde mi koyuyor?" sorusunu gündeme getiriyor. Eğer durum böyleyse Porto'ya sponsor olmalılar! Öte yandan Liverpool bu sezon krizi fırsata çevirebilir ve formaları rakiplerin göz sağlığıyla oynarken oyuncular başarıya yaklaşabilir. Neden olmasın!
Kaynak:FourFourTwo