Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün, 8 şerit araç yolu, 2 hat demiryolu yer alması dolayısıyla 59 metre tabliye genişliğiyle teknik özellikleri bakımından dünyanın ilk köprüsü olacağını bildirdi.
İhaleyi alan İçtaş İnşaat - Astaldi Ortak Girişim Grubu'nun ortak girişim grubunun Korelilerle anlaştığını belirten Turhan, "3. köprünün temelden üstteki kısmını yani kuleleri, tabliyeleri, kabloları, askı halatları dahil Koreli firma Hyundai ve SK firmalarıyla anlaştılar" dedi.
8 'LASTİK' VE 2 RAY ŞERİDİ
3. köprünün 4 gidiş 4 geliş lastik tekerlekli, 1 gidiş 1 geliş de raylı sistemin üzerinde olacağını anlatan Turhan, "Raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de köprü dünyada ilk olacak. 320 metre kule yüksekliği olacak" bilgisini verdi.
Çelik tabliye üzerinde, Amerika'dan getirilecek göl asfaltının kullanılacağını belirten Turhan, şunları söyledi:
"Boşluksuz asfalt için asfalt oranının arttırılması gerekiyor. Bizim normalde diğer yollardaki asfaltın içinde yüzde 5 bitüm var. Ama köprüye yapılacak asfaltın içinde yüzde 10 ila 12 arası bitüm, göl asfaltıyla karıştırılacak. Söz konusu asfalt diğer normal asfaltlara göre çelik tabliyeye daha uygun. Daha sert, boşluksuz, düşük penetrasyonlu, çelikle lastik teker arasında geçişi sağlayacak özelliğe sahip asfalt."