Türk firmalarının 2001 krizinde düştüğü durum için atılan 'kelepir Türkiye' manşetleri not artışının ardından tarihe karıştı. Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (KOBİ) başta olmak üzere Türk şirketlerini ucuz fiyatlardan satın almaya çalışan fonlar, not artışıyla birlikte bu tutumlarını değiştirecek. Çünkü Türk şirketleri artık gelecekteki değerlerini de faturalandıracak. Bursa Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Celal Sönmez, "Yabancıların masada çok düşük fiyatlar teklif ettiklerini duyuyoruz. Firmalarımız dikkatli olmalı. Çünkü sadece şirketlerini değil Türkiye'nin de sağlıklı geleceğini satıyorlar. Bunu düşünerek fiyat belirlemeleri gerekiyor" dedi. Ernst&Young Türkiye Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı Müşfik Cantekinler de, "Yabancı firmalar genellikle vergi öncesi kârâ bakıyor ve piyasanın yapısına göre bir çarpan belirliyor. Kâr ile bu katsayıyı çarpınca ortaya çıkan fiyata da 'çok iyi fiyat verdim' diye seviniyorlar. Bu nedenle masadan kalkılan görüşmeler var" diye konuştu.
FİYAT KABUL EDECEKLER
Son not artışının, Türkiye'nin zaten var olan cazibesini daha da artıracağını söyleyen Cantekinler, "Not artışının doğrudan Türkiye'deki şirketlerin değerlerini artırmaktan ziyade, yabancı yatırımcılarla Türk patronların beklentileri arasındaki farkı da azaltacağı kanaatindeyim. Diğer bir deyişle bu not sayesinde risk algısının düşmesi ve daha yüksek değerlemeleri kabul etme ihtimali de artacaktır" şeklinde konuştu.
Barış ENGİN-İbrahim ACAR/SABAH