Federal Dijital Ekonomi Birliği'nin verilerine göre, Alman şirketleri geçen yıl internetteki reklamlara 6 milyar 500 milyon euro ayırmış. Özellikle görüntülü reklamlara ilgi büyük. Video formatındaki reklamlara ise 2012 yılında 240 milyon euro harcandığı tahmin ediliyor. Televizyon, diğer medya organları arasında reklam konusunda hâlâ başı çekiyor. Televizyonun hemen arkasından ise internet geliyor. Almanya'da 2012 yılında brüt medya yatırımlarının beşte biri internete yapılmış. Televizyona yapılan yatırım oranı ise yüzde 38. Pastanın kalan bölümünü ise radyo ve basın paylaşıyor.
İnternet reklamcılığı son yıllarda en hızlı büyüyen pazarlar arasında yer alıyor. Türkiye'de sektör biraz yavaş ilerlese de Almanya'da yollar epeyce aşılmış. IP Deutschland firmasının interaktif reklam sorumlusu Paul Mudter'ın DeutscheWelle'ye verdiği röportaj da bu durumun en önemli göstergesi.
"İnternet reklam piyasasının 2012 yılında gösterdiği gelişmeden çok memnunuz. Reklam yatırımlarına bakıldığında, piyasanın yüzde 13 oranında büyüdüğü görülmekte. Dijital reklamlar medya dünyası içinde en hızlı büyüyen alan" diyor.
Paul Mudter "Televizyonların dijitalleşmesi nedeniyle medya organları arasındaki fark giderek kayboluyor. Her iki alan da birlikte büyüme kaydederek öyle bir noktaya gelecek ki ikisini birbirinden ayırmak mümkün olmayacak" diye ekliyor.
Almanya Federal Dijital Ekonomi Birliği, bu yıl mobil iletişim içerisindeki reklam piyasasının yüzde 75 oranında büyüme kaydedeceğini tahmin ediyor. İnternet reklamcılığındaki gelişmeyi özellikle gazeteler yakından takip ediyor. İçeriklerini internette yayınlayan pek çok gazete, buradan gelecek reklam gelirlerine muhtaç durumda.
Gazetelerin diğer bir gelir kaynağı ise dijital baskıya abone olan okurların ödemeleri. Alman "Die Tageszeitung" gazetesinden Mathias Böcker konuyla ilgili olarak "Gazetelerin en büyük korkusu, okurların ücretsiz içerik sunan rakiplere yönelmesi. Yoksa gazeteler 'paywall' adı verilen ödeme sistemine çoktan geçmişti. Bu uygulama yüzünden ziyaretçi sayısı büyük ölçüde azalıyor, tabii buna bağlı olarak reklam gelirleri de..." diyor.
Tages Zeitung'un Ödeme duvarı
Almanya'nın sol eğilimli gazetelerinden "Die Tageszeitung" ödeme tercihini okurlara bırakan bir sistem uyguluyor. Gazete, internet sitesini takip eden okurlara, içerik için ödeme yapma imkânı sunuyor. Okur ödemek istemezse içerik ücretsiz kalıyor. Alman Yayıncılar Birliği editörlerinden Erik Staschöfski ise okurları içerik için ödemeye zorlayan ödeme duvarı adlı sistemle, reklam gelirlerinin de artırılabileceğini ifade ederek: "Bu sistem sayesinde okurlar gazeteye abone oluyor ve reklamcıların bu kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi edinme imkânı doğuyor" diyor.
PAUL MUDTER KİMDİR?
Paul Mudter, 1966 yılında Almanya'nın batısında bulunan Saarbrücken'de doğdu. 1987- 1994 yılları arasında Frankurt Üniversitesi'nde ticaret üzerinee çalışmaya başladı. 1997 yılında önce T-Online International AG'de ardından da Deutsche Telekom Medien'de çalışmayı sürdürdü. Mudter, 2003 yılından 2007'ye kadar da Interactive Media CCSP için çalıştı.
2008 yılının sonuna kadar, Marketing & Sales at Bild.de'in yöneticisi olarak görev yapan Mudter, aynı zamanda Axel Springer Media Impact'te yönetim kurulu üyeliği yaptı. 2009 yılından beri, Mudter, IP Deutschland firmasının İnteraktif Reklamlar Bölümü sorumlusu olarak çalışıyor.
Mudter, ayrıca başka birçok organizasyonun da yönetim kurulunda. Circle of Online Marketers (OVK) of the German Association for the Digital Economy (BVDW)'nin başkanlığı ile IAB Europe and on the advisory committee of dmexco'nun da yönetim kurulu üyesi.
Aktuel.com.tr