Amerika'nın ünlü şeker ve çikolata firmaları Mars, Nestle, Hershey, Mondelez International gibi şekerlemecileri bünyesinde toplayan The National Confectioners' Association (Ulusal Şekerlemeciler Birliği) ürettiklerinin şişmanlatmadığını gösteren 2 milyon değerindeki PR kampanyasına hazırlanıyor.
Şekerleme ürünlerinin sanıldığı kadar kilo aldırıcı olmadığını söyleyen şekerlemeciler birliği, Food and Drug Administration'dan (Yiyecek ve İlaç Yönetim Merkezi) acil olarak konuyla ilgili düzenleme isteyeceklerini bildirdi. Amaçlarını daha geniş kitlelere iletmek isteyen birlik bunun için şekerlemelerdeki kalori tablosunun paketin ön yüzüne basılması konusunda ısrarcı.
Bu şekerleme firmaları aynı zamanda kendi içlerinde ham madde tedarikçilerine karşı da bir birlik içinde. Birlik, yaklaşık 862 milyon dolar karşılığı alışveriş yaptıkların çiftçilerin, fiyatları yüksek ve sabit tutmalarından da şikayetçi. Ham şekerin fiyatının serbest olmasını isteyen birlik bu sayede şekerlemelerin de daha uygun fiyattan satılacağının altını çiziyor. Bu fiyat düşüşünün obeziteye nasıl bit katkıda bulunacağı da kendi içinde ayrı bir tartışma konusu olabilir.
Ülkemizde son yıllarda artan obezite hastalığı, yıllardır Amerika'nın savaştığı bir konu. Hem devlet hem de özel firmalar obeziteyle mücadele için yıllardır (kıyafet bedenlerini daraltma, porsiyonları küçültme gibi) çalışmalar yapıyor.
Aktuel.com.tr Özel haber