İnternet, mobil sistemler ve sosyal medya her gün biraz daha gelişiyor; bu da yeni bir merak konusu oluşturuyor: İzleyici ne istiyor?
Az sayıda TV kanalının ve video kiralama mağazalarının olduğu günler geride kaldı. Artık bilgiye ulaşmak çok daha kolay. Her şey anında duyulabiliyor, izleme seçeneği artıyor. Bu kadar kalabalığın arasında da izleyici kaybetmek çok kolay oluyor. Peki izleyiciyi yakalayabilmek için ne yapmak gerek? Yeni nesil medya şirketi Wetpaint'in kurucu ortaklarından Ben Elowitz bunun doğru zamanda doğru yayını yapmakta yani iyi bir programlamadan geçtiğini söylüyor.
Geçtiğimiz son 10 yılda hem televizyon hem de sinema dünyasının programlama için yaklaşık 300 milyar dolar harcadığını söyleyen Elowitz, programlamayı kısaca şöyle özetliyor: 'Sabah kahvesi sıralarında klip, öğle yemeği zamanında dedikodu programı vererek izleyicinin ilgisini yakalayabilirsiniz'.
Elowitz'in yeni medya düzeninde izleyiciye tam olarak hitap etmek için gereken noktaları şöyle sıralıyor.
- İzleyicinin nelerden etkileneceğini bilin: Şöyle bir gerçek var ki insanlar onları ilgilendiren şeylerle ilgilenirler. Ve duygusal konular her zaman daha etkileyicidir.
- Zamanlama her şeydir: Prime time'da en çok reytingi alan programları gündüz kuşağına koyarsanız izlenmezsiniz!
- İlk yüzünüzü iyi seçin: İster inanın ister inanmayın ama insanlar kitapları bile kapaklarına göre beğenirler; okumaya başlarlar. Bu yüzden içeriğin başlangıcını iyi belirleyin.
- Sosyal medyayı kullanın: Özellikle Facebook ve Twitter üzerinden insanların ne üzerine yoğunlaştığına dikkat edin; o başlıkları yakalayın.
Aktuel.com.tr Özel haber