DÜNYANIN EN BÜYÜK 6'NCI TÜNELİ
Arıoğlu, projenin startının 2011'de Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından verildiğini belirterek, projenin toplam maliyetinin 1 milyar 250 milyon dolar olduğunu söyledi. Arıoğlu, projede kullanılacak tünel açma makinesinin Boğaz'ın zemin şartlarıyla basınç ortamına özel tasarlandığını kaydetti. Boğaz'ın zemininde 4 ay sondaj çalışması yaptıklarını bildiren Arıoğlu, "Yurtdışından gelen bir gemiyle aşağıya bir çubuk uzatılıyor, denizin dibini deliyor. Oradan örnek alındı, laboratuvarda incelendi. Bizim en derin noktamız deniz yüzeyinden 106 metre aşağıda. Sondaj yapılırken tünelin olacağı yerin de altına inilip yaklaşık 130 metrede sondaj yapıldı" dedi. Tünelin dünyanın 6'ncı büyük tüneli olduğunu belirten Başar Arıoğlu şu bilgileri verdi: "Tünel açma makinesinin ağırlığı 1500 ton. Uzunluğu 130 metre. Makine, destek ekipmanlarıyla birlikte 150 milyon dolar. Haydarpaşa Limanı'nın kenarında 40 metre derinliğinde, 150 metre uzunluğunda bir çukur hazırlıyoruz. Cankurtaran'da bitecek kazı çalışması 1.5 yıldan az sürecek. Günde 10 metreden fazla kazıyor."
SAHİL YOLU 8 ŞERİT OLACAK
Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolunun 8 şeride çıkarılacağını belirten Arıoğlu, sahil yolundaki çalışmanın bu yaz başlayacağını bildirdi. Projede, Yenikapı'da yapılacak olan miting alanını da dikkate aldıklarını belirten Arıoğlu, "Miting alanı için yan yollar ilave edildi" dedi. Çalışmalar sırasında sahil yolunun kapatılmayacağını belirten Başar Arıoğlu şöyle devam etti: "Sahil yoluna paralel iki şerit yapacağız. Böyle aktara aktara, sahil yolunu hiçbir zaman kesmeden Cankurtaran-Kazlıçeşme arasındaki yolun standardını yükselteceğiz, şerit sayısı arttırılacak. Denizi doldurmak söz konusu değil. Park alanlarından bir miktar alınarak genişletme yapılacak. Bunların hepsi 8 şeride çıkacak. Zaten dolgu alanlarında çalışacağımız için bir arkeolojik buluntuyla karşılaşma ihtimalimiz de sıfır. Dolayısıyla Marmaray'ın yaşadığı bazı aksaklıkları yaşamayacağımızı düşünüyorum."
AÇILIŞ 2015 ORTASINDA...
Tünelin açılmasıyla tarihi yarımadanın çok rahatlayacağını vurgulayan Başar Arıoğlu şunları söyledi: "Vatan Caddesi'nde köprüye gelmeniz 1 saat sürerken, arka taraftan hiç tarihi yarımada içinden geçmeden tünelden kaçtığınızda 15 dakikada karşıda olacaksınız. Birçok kişi 1. Köprü'yü bırakıp tüneli kullanmaya başlayacak." Projenin süresinin 55 ay olduğunu, ancak bu süreyi daha da kısaltabileceklerini bildiren Arıoğlu, "2015 ortasında tünelle karşıdan karşıya geçeceğiz. Günde 100 bin aracın geçeceğini düşünüyoruz. Geçiş ücreti ise 4 dolar artı KDV olarak belirlendi" bilgisini verdi.
"ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ TÜNELE RAKİP DEĞİL"
İstanbul'a yapılacak 3'üncü köprüyü rakip olarak görmediklerini belirten Başar Arıoğlu (üstte) şunları anlattı: "İstanbul gibi bir metropolün, iki yakasını çok iyi bir araya getirmesi lazım. Bu dikişlerden biri de bu tünel. 3'üncü köprü var, Marmaray var. Bunun devamının da gelmesi lazım. İstanbul'un bu bağlantıya ihtiyacı var. Bu proje, 1'inci ve 2'nci köprüyü de rahatlatacak. Oralardan müşteri alacağız. 3'üncü köprü yeni bir bölgeye ve İstanbul'un transit trafiğine hizmet edecek. 3'üncü köprü bizim rakibimiz değil. Arada kuş uçuşu 30 kilometre mesafe var. Bizi etkilemez. Göztepe'den Levent'e giden birinin bu tünele gelmesine gerek yok. Göztepe'den Merter'e gidecekse o bizim müşterimiz. Çünkü tünel sayesinde yolu 45 dakikadan fazla kısalacak."
HASAN AY