Google'ın mobil strateji departmanının başındaki Jason Spero uzun zaman önce mobil reklamcılığın bir 'nitelik sorunu' yaşadığını söylemişti. Yapılan analizler mobil reklamcılığın etkisinin farkına varılmasını önlemiş, bu da pazarlamacıları yatırım yapmakta kararsız bırakmıştı.
Şimdi Spero, Google'ın mobil reklamcılığın değerini ölçen yeni ölçüm araçlarını geliştirme projesine öncülük ediyor. Spero, mobil reklamcılığın yatırım yapmak için değerli bir kanal olduğuna ikna etmeyi hedefliyor.
''Mobil kanalın iletişim sorunu yok, ölçüm sorunu var.' diyor Spero. ''Bu mobilin potansiyelini ortaya çıkaracak ve gelecekte ROI verisi sağlayacak.''
'Mobilin Tam Değeri' başlığı altında, bir takım araçlar mobil arama reklam etkisinin dolar karşılığının ve beş çeşit tüketici faaliyetinin sağladığı maliyetin değerini biçiyor. Bu faaliyetler şunlar: aramalar, uygulamalar, mobile internet siteleri veya hazır alışveriş yoluyla yapılan satın almalar ve de çapraz aygıt takibinin nasıl iletişime yönlendirdiği.
Google daha önce Adidas ve Radioshcak mağzaları aracılığıyla bağlama modelleri test etti.
Beş ölçüm kategorisinden her birine bir dakika süren, kişinin telefonunda kategorisine göre ürün arayışını ve bu ürünü satın alışını gösteren bir film eşlik ediyor.
Amaç mobile pazarlama kanalında müşteri çekmenin yanında pazarlamacıların reklamların etkisi ve iletişimiyle ilgili görüşlerini yeniden şekillendirmek. Görünüş itibariyle firmanın uygulamasını indirmek ve bir tüketiciyi mağazaya yönlendirmek potansiyel alıcıları çekmek için önemli bir adım.
Spero, "Mobilin Tam Değeri"nin hala tam tamına mükemmel olmadığını itiraf ediyor. Kategoriler arasındaki değerleri hesaplamak için kullanıcıların kendilerine sağladıkları verileri girmelerini gerekiyor.
''Eninde sonunda 'hesap makinesi' Google AdWord ile bütünleşecek.''diyor Spero. Ayrıca ürünün hala çok yeni olduğunu ve mobil reklam verileri arttıkça ürünün de incelikli bir hale geleceğini belirtiyor.
Derleyen: Nilsu Zırhoğlu / Aktuel.com.tr