Yıllarca online reklamların geleneksel mecralardaki reklamlardan daha farklı nitelikte sonuç verdiğine inanıldı ancak araştırma şirketi RapidBlue'nun yaptığı son çalışma bu kanının yanlış olabileceğini gösteriyor.
Online mecradaki reklamların önemi abartılıyor mu? Rapid Blue'ya göre Google Adwords kampanyaları perakende mağazaları ziyaret eden tüketici sayısını artırıyor. Müşterilerin davranışlarını takip etmek için onlardan habersiz mağazalara sensör yerleştiren araştırma şirketi Helsinki'de 4800 mağazayı inceledi. Sonuçta Google Adwords reklamlarının tuğla ve harç firmalarının ziyaretçi sayısını ve mağazada kalma sürelerini uzattığı görüldü.
Çalışma sayesinde detaylı bir sonuca ulaşmak imkansız olsa da, internette araştırma yaptıktan sonra satın alma davranışının yani "research online/purchase offline" anlayışının gittikçe daha popüler hale geldiğini görülüyor. Bu durum reklamcılar için de oldukça avantajlı. En azından tuğla ve harç satan firmalar için tıklanma sayılarının ya da tıklanma oranlarının abartıldığı kadar önemli olmadığı anlaşılıyor.
Bu yıl Boston Consulting tarafından yapılan başka bir araştırma ise 2010 yılında G-20 ülkelerindeki tüketicilerin internette araştırdıktan sonra satın aldıkları ürünlerin toplam satışından 1.3 trilyon dolar gelir elde edildiğini ortaya çıkardı.
Venture Beat'ten John Koetsier konuyla ilgili " Rapid Blue şirketinin araştırmasının doğru olması halinde online reklam sektörünün yatırım karlılığını ölçme biçimini tamamen değiştirmesi gerekecek. Abartmak gibi olmasın ama bu çalışma bazı perakendeciler için internetin en az basın mecrası kadar yararlı olabileceğini gösteriyor." yorumunda bulundu.