Türkiye'nin en büyük gıda şirketlerinin başında gelen Ülker, 2012 yılı net kârını yüzde 300'ün üzerinde artırarak 195,6 milyon liraya çıkardı. Şirketin satış gelirleri de yüzde 30,8 artışla 2 milyar 341 milyon liraya ulaştı.
Şirket 2011 yılının aynı döneminde 1 milyar 789 milyon lira satış geliri elde etmişti. 2011 yılında 112,9 milyon lira faaliyet kârı elde eden şirketin 2012 yıl sonu itibarıyla faaliyet kârı ise 202 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, 2011 yılında 60,7 milyon lira net kâr etmiş ve buna ek olarak portföyündeki BİM hisselerinin satışı sebebiyle bilançosuna tek sefere mahsus 609,6 milyon lira net dönem karı yazmıştı.
BİM hisse satışları dışarıda tutulduğunda, 2012 net dönem karında çok ciddi bir artış olduğu dikkat çekiyor. Şirketten KAP'a gönderilen açıklamaya göre, esas faaliyetlerden elde edilen kârdaki yüksek artışın ve Ülker'in bilançosundaki olumlu değişikliğin 3 ana sebebe dayandığı kaydedildi. Açıklamada şu bilgilere yer verildi: "Ana faaliyet konularına odaklanarak 2011 yılının Ağustos ayında bisküvi, kek ve çikolata faaliyetlerinde daha yüksek satış hacmine ve gelir artışına ulaştı ve operasyonel kârlılığını artırdı.
Ülker ürünlerinin dağıtım kanalları üzerinde gerçekleştirilen yeniden yapılanma da kârlılığa pozitif katkı sağladı. Dağıtımda geleneksel kanalla modern kanalın ayrılması ve distribütör sayısının 235'ten 103'e çekilmesi daha güçlü ve etkin bir dağıtım ağının ortaya çıkmasını sağladı. Ürün çeşitliliğinin yeniden gözden geçirilmesi, daha güçlü ürünlere odaklanmasının ardından bu ürünlere yönelik pazarlama faaliyetleri, şirketin mali tablolarına olumlu katkı sağlayan bir diğer unsur oldu." Bu çalışmaların ardından Ülker'in net kârının yüzde 310 artış sağladığı belirtildi. Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada, Türkiye'deki iyileşme ile birlikte dünya ekonomisinin 2012 yılında daha dengeli bir hale gelmesinin gıda ve içecek sektörüne de pozitif yansıdığını belirtti. Tütüncü, "2013 yılında çift haneli büyüme rakamlarına ulaşacağımızı öngörüyoruz. 2012 sonuçları Ülker'in 2011 yılında başlamış olduğu yeniden yapılanma çalışmaları ve önceliklerinin tespitinin ne kadar isabetli olduğunu gösteriyor.
Müşteri odaklı, daha rekabetçi, daha verimli, daha yenilikçi yapımız ve iş anlayışımızın, iş sonuçlarımıza daha fazla yansıtacak bir odaklanma ile önümüzdeki yıllarda da sürdürülebilir kârlı büyüme trendimiz devam edecektir." diye konuştu. Ülker Grubu şirketlerinden Bizim Toptan ise 2012 yılında 1 milyar 974 milyon TL ciroya ulaştığını duyurdu. Türkiye çapında 137 mağazası bulunan Bizim Toptan, 2012 yılını yüzde 14 büyüme ile kapattı.