İnternet üzerinden insanlara yazılım yapmayı öğreten Code.org, "dünyada haftanın en çok paylaşılan reklamları" listesinin en üst basamağında yer alıyor. Mark Zuckerberg, Bill Gates ve Jack Dorsey gibi dijital girişimcilerin teknolojinin önemini anlattıkları Code.org reklamı, geçtiğimiz 7 gün içerisinde 559.209 kez paylaşıldı. Eğitim kurumunun ABD çapında yeni yazılım okulları açacağını da duyuran reklamda ünlü müzisyen Will.i.am de bulunuyor.
Gün geçtikçe dünyada popüler olmaya başlayan "Harlem Shake" akımı listeye de yansıdı. İngiliz futbol kulübü Manchester City ve Red Bull, çektikleri Harlem Shake temalı videolarla en çok paylaşılan ilk 10 reklam arasına girdiler.
Araştırma şirketi Unruly tarafından hazırlanan liste, reklam filmlerinin Facebook, Twitter ve bloglardaki paylaşım sayılarına göre belirleniyor. Listeye sadece son 30 gün içinde yayınlanan reklamlar girebiliyor.
1. Code.org "What most schools don't teach"
Bu hafta: 559.209, toplam 569.813 paylaşım
2. Google "How it feels (through glass)" – Google Creative Lab
Bu hafta: 159.620, toplam: 509.330 paylaşım
3. Ubisoft "Watch dogs: Open world gameplay premiere commented"
Bu hafta: 94.417, toplam: 141.371 paylaşım
4. Heineken "The candidate" – Publicis Milan
Bu hafta: 91.611, toplam: 217.016 paylaşım
5. Manchester City Football Club "The harlem shake"
Bu hafta: 87.388, toplam: 199.902 paylaşım
6. Red Bull "Harlem shake (skydive edition)"
Bu hafta: 86.014, toplam: 181.210 paylaşım
7. Qualcomm "Best bus stop ever" – Denizen
Bu hafta: 67.350, toplam: 90.209 paylaşım
8. Sony PlayStation "Infamous: Second son (PS4)" – BBH New York
Bu hafta: 64.841, toplam: 84.832 paylaşım
9. Oreo "Oreo seperator machine #1¨ – Wieden + Kennedy
Bu hafta: 62.667, toplam: 75.798 paylaşım
10. Sony PlayStation "PlayStation 4¨ – BBH New York
Bu hafta: 62.277, toplam: 144.066 paylaşım