127'den fazla ülkede faaliyet gösteren IPG Mediabrands, Güzel Sanatlar Grubu ile medya planlama ve satın alma alanında büyük bir birleşmeye imza attı.
Anlaşmayla birlikte, Güzel Sanatlar Grubu, medya planlama ve satın alma alanında dünyanın en büyük ve en köklü pazarlama iletişim gruplarından IPG Media Brands'ın markaları olan Initiative ve BPN ile birleşti. Grup, bundan böyle yoluna MG-Initiative ve Contentmedia-BPN olarak devam edecek.
IPG Mediabrands Global Pazarlar Başkanı Andrea Suarez, büyük bir birleşmeye imza attıklarını belirterek, Türkiye ekonomisine güvendiklerini, IPG olarak amaçlarının müşterileri için doğru insana, doğru yerde, doğru zamanda doğru iletişimi yaratma yolunda insiyatif üstlenmek, içerik sağlayıcılarına yapılan yatırımları en verimli şekilde yönetmek olduğunu söyledi.
BPN Global CEO'su Mauricio Sabogal, bu birleşmenin taraflarının medya istihbaratı, yaratıcılık, uzmanlık ve satın alım gücü alanlarında mükemmel birer eş olduğunu belirtirken, MG-Initiative – Contentmedia-BPN İcra Kurulu Başkanı Mete Soğuksu ise artık sektörde yeni ve çok güçlü bir oyuncunun olduğunu vurguladı.
Bu önemli birleşmeyi duyurmak için bir araya gelen IPG Mediabrands Global Pazarlar Başkanı Andrea Suarez, BPN Global CEO'su Mauricio Sabogal, MG-Initiative – Contentmedia-BPN İcra Kurulu Başkanı Mete Soğuksu gelişmeler ve hedefleriyle ilgili bilgi verdiler.
"Türkiye bizi heyecanlandırıyor"
Andrea Suarez, bu birleşmeyle; Türkiye gibi heyecan verici ülkenin büyük oyuncularından biri olduklarını belirterek, küresel ve yerel müşterilerin satış ve kârlılık hedeflerini yakalamayı amaçladıklarını belirtti. Andrea Suarez, " Türkiye'de İletişim dünyasında reklamveren ile tüketici arasında, diğer birçok ülkeye oranla daha fazla televizyon ve radyo kanalı, outdoor mecralar, sinema, gazete, dergi, sosyal medya platformları ve videostreaming, email, telemarketing, sponsorluk ve satış noktası faaliyetleri, yerel aktiviteler, insertler ve daha birçok yöntem mevcut. Dijital imkânlar aynı zamanda bir çok klasik medya alanlarına da girmiş durumda. Örneğin online gazeteler ve dergiler basılı kağıt versiyonların yanında yerlerini almaya başladı. Hızlı gelişimin getirdiği en büyük zafiyet çoğalan iletişim imkânlarının ölçümünde zorluk yaşanmasıdır. Hâlbuki bugün her zamankinden daha fazla bir şekilde her kuruşun hesabını vermek zorundayız." dedi.
"Ekonomik krize karşı dayanıklısınız"
BPN Global CEO'su Mauricio Sabogal ise Türkiye'deki gelişimin ve sektördeki büyümenin kendilerini cezbettiğini vurguladı. OECD tahminlerine göre Türkiye'nin 2011-2017 döneminde yıllık ortalama yüzde 6,7 büyüme oranıyla OECD'ye üye ülkeler arasındaki en hızlı büyüyen ekonomi olacağını söyleyen Sabogal, "Türkiye'de yatırım yapmak için başarılı bir ekonomi, nitelikli ve rekabetçi iş gücü var. Liberal ve yeniliklere açık bir yatırım ortamı, büyük iç pazar ve düşük vergiler ilgimizi çekti. Türkiye'nin sıkı mali disiplin ve tutarlı ekonomi politikaları ve küresel ekonomik krize karşı dayanıklılığı kanıtlanmış finans sektörü var. Krizin etkilerini hızla atlatan bir ekonomi dinamiği bizim sektörümüz için de önemli" dedi.
"Ön saflardayız"
Türkiye'nin 2012 yılında doğrudan yabancı yatırım için en cazip ülkeler listesinde 13'üncü sırada yer aldığını söyleyen MG-Initiative – Contentmedia-BPN İcra Kurulu Başkanı Mete Soğuksu, bu birleşmeyle sektöre yeni bir soluk geleceğini belirtti. Güzel Sanatlar Grubu olarak 40 yıldır sektörde olduklarını ve 17 yıldır da medya planlarında ve satın alma ihtiyaçlarında, yerel ve küresel şirketlere danışmanlık verdiklerini vurgulayan Mete Soğuksu; "Medya Planlaması ve Satın Alma dünyası değişmektedir. Şimdi, çevrimdışı ve çevrimiçi medyayı, müşterilerimize, satış ve pazar paylarında gerçek sonuçlar sunan performans lider çözümleri sunmak üzere entegre etme zamanıdır. Mediabrands ajansları MG-Initiative ve Contentmedia-BPN, bu devrimin en ön saflarında yer almaktadır" diye konuştu.