Apple, Asya piyasasında Çin'in ardından Hindistan'ı gözüne kestirdi. Dünyanın en büyük nüfusa sahip ikinci ülkesinde bugüne dek istediği başarıyı elde edemeyen Apple, Hindistan'daki altyapısını güçlendirerek ciddi bir atılım yapmayı başardı.
The Economic Times sitesinin haberine göre, 2012'nin dördüncü çeyreğinde, başta iPhone olmak üzere Hindistan'daki Apple cihazlarının satışı yaklaşık yüzde 400 arttı. ABD merkezki piyasa araştırma şirketi IDC, verileri doğrulayarak, yaşanan artışta Apple ve dağıtım şirketleri Redington ile Ingram Micro arasında yapılan anlaşmanın büyük rol oynadığını belirtti.
Hindistan piyasasındaki telekomünikasyon ve mobil şirketlerine danışmanlık hizmeti veren Convergence Catalyst şirketinin kurucusu Jayanth Kolla, Economic Times'a yaptığı yorumda, 'Apple'ın Çin'de uyguladığı stratejiyi Hindistan'da da hayata geçirdiğini' ifade etti. Kolla, 'Apple'ın piyasayı araştırdığını, Hintlilerin hangi cihazlarını satın almak istediğini tespit ettiğini ve satış stratejisini gözden geçirdiğini' belirtti. Bu doğrultuda, Apple'ın altı ay içinde Hindistan'daki ekibi yüzde 500 büyüyerek, 30'dan 150 kişiye çıktı.