Google, bir süredir Fransa'da hem hükümet hem de yayıncılar ile sorunlar yaşıyor. Hükümet tarafında yeterince vergi ödemediği için eleştirilen ve yakın zamanda bir dizi yasaya tabi tutulması beklenen Google, bir süredi yayıncıların telif talebi ile karşı karşıya idi. Google nihayet Fransız yayıncı şirketler ile arasındaki gerginliği azaltacak bir hamleye imza attı.
Google, Dijital Yayıncılık İnovasyon Fonu adıyla bir destek fonu kurarak Fransa'daki dijital yayıncılığı destekleyeceğini duyurdu. Google'ın Avrupa blogunda Eric Schmidt tarafından kaleme alınan yazıda, şirketin bu fona 60 milyon euro aktardığını ve bu paranın ülkedeki dijital yayıncıları destekleyeceği dile getiriliyor.
60 milyon euroluk fonun dışında Google, Fransa'daki dijital yayıncılarla AdSense gelirlerini artırmaları için çalışmalarda bulunacak.
Dijital Yayıncılık İnovasyon Fonu'nu Google ve Fransa'daki dijital yayıncılar arasındaki buzların erimesi olarak yorumlayabiliriz. Bir süredir araları bir hayli kötü olan iki grup son olarak birbirlerini boykot ile tehdit etmişlerdi. Google'ın arama sonuçlarında kendi linkleri üzerinden para kazandığını ve ödeme yapması gerektiğini savunan yayıncılara karşılık Google da haber sitelerini arama sonuçlarından çıkarma tehditinde bulunmuştu.
Fransa dışında Google'ın Belçika ve Almanya'da da yayıncılar ile benzer sorunlar yaşıyor. Link vergisi olarak da bilinen bu tartışmadan kaçmak için Google geçtiğimiz günlerde Belçika'da da benzer bir çözüm yoluna gitmişti.
Yayıncıların ağzına 60 milyon euroluk balı çalan Google'ın Fransa hükümetiyle halen çözüme kavuşturması gereken bir vergi problemi bulunuyor. Zira Fransız hükümeti geçtiğimiz günlerde dijital ortamlarda veri toplamanın da vergiye tabi tutulması gerektiğine yönelik bir rapor yayınlamıştı.