Forbes'tan Eyyüp Karagülle derginin bu sayısında mobil oyunlar ve online oyunların konsol oyunlar karşısındaki gelişimini büyüteç altına almış. Görülen o ki önümüzdeki yıllarda oyun geliştiriciler dünyanın parasını kazanırken oyun dünyası da 90'li yıların sonlarına damgasını vuran oyun konsallarının tahtı epeyce sarsılacak.
Bugün herkes 86 bini gören endeksi ve ortalama yüzde 60 kazandıran banka hisselerini konuşuyor ama bir de Peak Games'in performansına bakın! İki yıl önce kurulan oyun şirketi, yüzde 450 büyümeyle bu yıl gelirlerini tam altı kat artırdı. Appstore verilerine göre aylık 40 milyon, günlük ise 12 milyon kullanıcısı ile Zynga (65 milyon) ve Almanya merkezli King.com'un (14 milyon) ardından dünyanın üçüncü büyük oyun geliştiricisi haline geldi. İkisi Ürdün ve Suudi Arabistan'da olmak üzere altı oyun stüdyosu ve 200 kişilik ekiple Türkiye ve Ortadoğu'yu içine alan coğrafyanın ise en büyüğü konumundalar...
Geçen ay yayınlanan bir listeye göre Türkiye'nin uluslararası marka olmaya aday üç şirketi Koç Holding, Sabancı Holding ve THY. Devasa fabrikalar ve milyar dolarlık yatırımlara karşılık küçük ofislerde 5 bin ile 1.5 milyon dolar arsında değişen bütçelerle oyun geliştiricilerin büyüyen pazara birçok dünya şirketini içine alacak nitelikte.
Küresel oyun endüstrisinin ulaştığı rakamlar dudak ısırtacak nitelikte. 64,2 milyarlık üstelik de sürekli büyüyen bir pazar söz konusu. Mobil ve sosyal oyunların büyemesi 2006 verilerine göre üç kat artmış durumda. Konsal pazarı ise 2006'ya göre yüzde büyüme göstermiş.
Oyunlara harcanan zaman da şaşırtıcı. Türkiye'de bir günde 39 milyon saat oyunda geçirilyor. Ülkemizde 21 milyonu aşkın oyuncu var. Ağırlık ise sosyal oyunlarda vakit geçiriyor. Artış geçtiğimiz yıla oranla yüzde 78.
EYYÜP KARAGÜLLÜ