Ziya Paşa'dan Rıfat Ilgaz'a, Sabahattin Ali'den Yusuf Ziya Ortaç'a, Baha Tevfik'ten Namık Kemal'e, Peyami Safa'dan Ömer Seyfettin'e, Orhan Seyfi Orhan'dan Aziz Nesin'e pek çok ismin Türk mizah tarihinin şekillenmesinde rolü büyük. Şükrü Yavuz, Can Barshan, Gani Müjde gibi isimler de bir döneme damgasını vuranlar arasında. Günümüz mizahının şekillenmesindeki en önemli rol ise Mehmet Çağçağ ve Metin Üstündağ'a ait.
Çizgileriyle sadece Türkiye'de değil dünyada da adından söz ettiren Kutlukhan Perker Türk mizahını birçok döneme ayırıyor. "Türk mizah tarihini dönemlere ayırırken öncelikle Gırgır öncesi ve Gırgır sonrası diye bakmak gerekir. Gırgır öncesi ağırlık siyasi mizahta görünüyor. 1972'de Gırgır kurulunca Türkiye'de mizahın çok önemli bir dönemi başlıyor. Oğuz Aral'da bu dönemin en önemli ismi. Sonrasında çizgi dünyasına mizanpaj girmeye başlıyor ve karikatür ile çizgi roman paralel ilerliyor. Türk sinemasının revaçta olduğu bu dönemde ağırlıklı olarak Türk sinemasıyla dalga geçen parodiler çiziliyor. 90'dan sonra Gırgır'ın Ertuğrul Akbay'a satılmasıyla Avni kuruluyor ve mizahta yeni bir hareketlenme başlıyor. Tüm gazetelerin bir mizah dergisinin bulunduğu bir dönem bu. 1991'e gelindiğinde ise Türkiye'de mizah köklü bir değişim geçiriyor. Bu değişim Limon'un Güneş gazetesinden ayrılmasıyla başlıyor. Yeni dönemde mizah dergilerinin reklam alma devri tamamen kapandı. Bugün Türkiye'de mizah tamamen bağımsız. Penguen, Leman, Uykusuz gibi dergiler son dönem mizahın önemli isimleri."
Son dönem mizah dendiğinde akla hemen sosyal medya geliyor. Anıl Duman, Cem Dinlenmiş, Umut Sarıkaya, Kaan Sezyum gibi isimler de sosyal medyanın da katkılarıyla yakın döneme damgasını vuruyor. Hatta beyinsizadam gibi twitter'da ünlenerek mizahın tanımının değişmesine katkıda bulunan isimleri saymak mümkün. Kısacası mizahın Gırgır'dan günümüze uzanan yolculuğunda epey evrildiğini görüyoruz.
Serhat Gürpınar bu süreci en başından yaşayan isimlerden. Gürpınar'a Gırgır'dan günümüze yaşanan değişimi sorduğumuzda bugüne dair en önemli farkın sosyal medya olduğunu söylüyor. "Sosyal medya mizaha yeni bir boyut kazandırdı. Twitter'a baktığınızda hemen göze çarpan çok genç isimler görüyorsunuz. Mesela bence "beyinsizadam" sosyal medyanın ortaya çıkardığı en önemli isimlerden. Anıl Duman ve Cem Dinlenmiş'te ilk akla gelen isimler. Gençlerin yanı sıra Ali Doğanlı, Emre Özbay gibi eski, fakat genç beyinliler de yeni dili iyi kullananlardan. Ayrıca bank.mag'ın sinema programı da "yeni dil" için iyi örnekler" diyor.
İlk Çağ (Meşrutiyetten 1972'ye)
Muhalif mizah dönemi. Bu dönemde sadece siyasi mizah yapılıyor. Baskıların epey fazla olduğu bir dönem bu. Sabahattin Ali, Teodor Kasap, Yusuf Ziya Ortaç, Aziz Nesin, Rıfat Ilgaz dönemin en bilimler isimleri.
Orta Çağ (1972 – 1989)
Popüler mizah dönemi. Siyaset kadar, günlük hayatta da yer veriliyor. Aziz Nesin, Turan Selçuk ilk akla gelen isimler.
Yeni Çağ (1989 – 1991)
Mizah dergilerinin günlük gazetelerle birlikte verildiği dönem.
Yakın Çağ (1991 sonrası)
Bağımsız mizah dergileri dönemi. Bu dönemden itibaren mizah dergileri artık reklam almıyor.
Dijital Çağ (2012 sonrası)
Sosyal medyada öne çıkıp takipçi sayılarını hızla artırarak fenomen olan isimler mizahı yeniden şekillendirerek.