Ulaştırma Bakanlığı'nın 3 Mayıs'ta yapacağı ve yerliyabancı dev firmaların yarışına sahne olması beklenen ihaleye hava yolu şirketleri ile bunlarda yüzde 10'un üzerinde ortaklığı olanlar katılamayacak.
Bu şartın konmasıyla daha önce ihaleye ilgisini açıklayan THY ve Atlasjet gibi firmaların önü kapanmış oldu. Hava yolu firmalarının devre dışı kaldığı ihalede Türkiye'nin en büyük gruplarının aktif rol oynaması bekleniyor.
İşletmeciye verilecek 12 yıllık yolcu garantisi 6.3 milyar euro olarak belirlendi. Yıllık gelir, garantinin altında kalırsa fark işletmeciye ödenecek. Üzerinde olursa da Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne (DHMİ) gelir kaydedilecek.
DENEYİM ARANIYOR
İhaleye katılacak firmaların son 3 yıldır kesintisiz faaliyette bulunması isteniyor. Ortak Girişim Grubu (OGG) olarak katılımlarda maksimum üç ortaklı olunması koşulu aranıyor. OGG'de iş deneyim belgesine sahip bir ortak bulunacak. Bu ortağın (pilot ortak) payı en az yüzde 51 olacak ve bu oran minimum 3 yıl korunacak.
İLK ETAP 4 YILDA TAMAMLANACAK
İstanbul Avrupa yakasının Karadeniz'e yakın Yeniköy ve Akpınar yerleşimleri arasında yapılacak yatırımın tahmini maliyetinin finansman hariç 7 milyar euronun üzerinde olması bekleniyor. Havalimanının ilk etabının 2017-2018'de hizmete girmesi planlanıyor.