Rapora göre ADSL kullanım oranlarında başı çeken 5 şehir sırasıyla: İstanbul (yüzde 31), Ankara (yüzde 7), Antalya (yüzde 5), İzmir(yüzde 4) ve Kocaeli (yüzde 4). İstanbul'un iki yakası arasında fark var İstanbul her ne kadar açık ara ADSL kullanımında önde olsa da, şehrin Asya ve Avrupa yakaları bakımından oldukça farklılık gösteriyor. Avrupa yakasında ADSL kullanım oranı yüzde 60 iken, bu oran Asya yakasında yüzde 40'a iniyor.
Marmara'da İstanbul'dan ve Kocaeli'den sonra en yüksek ADSL kullanım oranı Bursa'da TurkNet'in ADSL kullanım dağılımına bakıldığında, Marmara bölgesinde, İstanbul ve Kocaeli'den sonra Bursa'nın yüzde 21 oranla üstünlüğü göze çarpıyor. Çok sayıda sanayi ve ticaret merkezini içerisinde barındıran Bursa'yı sırasıyla Tekirdağ (yüzde 20) ve Balıkesir (yüzde 15) takip ediyor.
Turizmin etkisi
ADSL kullanımında ilk sırayı turizmin ağırlıklı önem teşkil ettiği bir ekonomiye ve çok sayıda turistik merkeze sahip olan Antalya alıyor.
Konya, Denizli, Trabzon, Erzurum ve Gaziantep kendi bölgelerinde birinci En yoğun ADSL kullanımının yaşandığı ilk beş şehirden biri olan Ankara'dan sonra gelen Konya'nın ADSL kullanımında yüzde 36'lık oranla ilk sırada yer aldığı İç Anadolu'da ikinci sırada Eskişehir (yüzde 25).
Ege bölgesinin İzmir'den sonraki birincisi ise Denizli (yüzde 23).
Rakamlara göre bu şehri Manisa (yüzde 17) ve Aydın (yüzde 16) takip ediyor. TurkNet verilerine göre Karadeniz bölgesinde en yoğun ADSL kullanımına sahip şehir yüzde 17 ile Trabzon. Bu şehri Samsun (yüzde 16) ve Zonguldak (yüzde 9) takip ediyor. Güneydoğu Anadolu bölgesinin Gaziantep, ADSL kullanımında açık ara (yüzde 43) birinci. Bu şehri Diyarbakır (yüzde 24) ve Şanlıurfa (yüzde 17) takip ediyor. Türkiye'nin doğu sınırına açılan bölgesinde ise ilk sırada Erzurum (yüzde 25) yer alıyor. Erzurum'un ardından sırasıyla Malatya (yüzde 22) ve Elazığ (yüzde 17) geliyor.
7 Bölgenin durumu
Türkiye'nin 7 bölgesindeki internet kullanım oranları şu şekilde sıralanıyor: Marmara yüzde 48, İç Anadolu yüzde 16, Akdeniz yüzde 13, Ege yüzde 12, Karadeniz yüzde 6, Güneydoğu Anadolu yüzde 3 ve Doğu Anadolu yüzde 2. Telekom sektöründe yaşanan rekabet, kullanımı artırdı
Servis sağlayıcılar tarafından tüketicilere sunulan rekabetçi kampanyalar, pazarın büyümesindeki en büyük etken olarak göze çarpıyor. BTK'nın yayınladığı 2012 yılı 3. çeyrek pazar verilerine göre ADSL hizmeti alan hanelerin yüzde 99'unda telefon bağlantısı bulunuyor.
Operatörlerin ADSL ve telefon bağlantısını tek fiyata, tek faturada sunmaları, tüketicilerin iletişim hizmetlerini daha uygun fiyata almaları ve tek bir kontak ile irtibat halinde olmaları adına kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor.
Starcom