EMARKETER'in araştırması ABD pazarlama dünyasını sarstı. EMARKETER'a göre ABD'de TV'nin payı yüzde 36'ya düşüyor. İnternetin payı yüzde 23.3'ten yüzde 31.5'e çıkarken, gazete reklam gelirleri ise yüzde 11.5'tan, yüzde 8.7'ye geriliyor. Dergiler de benzer bir düşüşle yüzde 9.1'den yüzde 7.8'e iniyor. İkinci en büyük artış ise mobilde yaşanıyor: yüzde 1.35'ten yüzde 5.26'lara yükseliyor.
aktüel.com.tr, reklam sektörünün önde gelen isimlerine 2016 yılında Türkiye'nin reklam harcamalarının nasıl paylaşabiliceğini sorduk:
2016 YILINDA TÜRKİYE REKLAM PASTASI TAHMİNLERİ
Muharrem Ayın, Starcom, CEO
"2016 tahminim; TV yüzde 50"
TV: yüzde 50
Basın: yüzde 20
Internet: yüzde 20
Açıkhava: yüzde 7
Radyo: yüzde 2
Sinema: yüzde 1
Ek canlılık ve yeni iş gücü geliyor
Düzenli Reklam verenin bütçelerinin yüzde 15 seviyelerinde artıp online paylarının yüzde 10-15 ler seviyesine geliyor olması piyasalara da ek canlılık yeni iş gücü yaratarak esnaftaki hareketliliğini de artıracak diye düşünmekteyim.
Online yayıncılar ve reklam harcamaları açısından baktığımda son günlerde kısa zamanda dönüş yaratan google adwords kampanyaları çok revaçta görünüyor. Kısa günün karı olarak hızla müşterinin tüketici ile buluşturma ihtiyacını karşılayan bu kampanyalar, marketteki doygunlukla birlikte yerini markayı öne çıkartan imaj çalışmalarını da beraberinde getireceğini düşünmekteyim. Bu anlamda geleneksel yayıncılarının online alandaki yayınlarının, her zaman marka imajı geliştirerek uzun vadeli satış yükselmeleri yaratacaktır.Diğer bir yatırım hedef odaklı çalışmalar üzerine gidiyor. Reklam verenin hedef kitlelere net ulaşabildiğini düşündüğü facebook-twitter-linked in yatırımları var sosyal medyanın bu anlamda yayıncılara göre avantajı yüksek üyeler demografik yapılarını üye olma sırasında bu gruplarla paylaştığı için reklam veren için inanılmaz hedef odaklı reklam kaynağı. Yayıncılar da bu anlamda kendilerine hizmet verecek teknolojik çözümler üreten adserverlar ile çalışma yoluna gidiyor. Gelecek hakikaten reklamcılık açısından farklı kanallarda gelişiyor olacak.
Online mecranın kendini ispatlayacağına inanıyorum
2016 yılında online mecranın kendini ispatlayacağı ve 94-96 yılları arasından TV'nin basın karşısında yaşadığı çıkışı yaratacağına inanıyorum. Bu çıkışta 3 alanın çok etkin olacağına inanmaktayım.
1- Kelime bazlı arama reklamları
2- Online dizi ve yayınların önüne alınan video reklamlar, rich media çalışmaları ile birlikte kontent içine yapılabilecek entegrasyonlar ve hedef kitlesel bazlı reklam çalışmaları
3- Mobil reklamlar
Bu alanlara katkı sağlayacak reklam serverlarının katkı yaratabileceği hedef kitlelere yönelik reklam yayınları, talep yaratacak farklı reklam satış toolları bize önü açık olan güzel bir market sunuyor. Marketin oyuncuları derslerini iyi çalışır sadece fiyat odaklı pazarlıklara takılmayıp, katma değer yaratacak içerik ve satın almalar yapılır ve yayıncılar teknolojik çözümlerinde kendilerini geliştirdiği takdirde bu yeni mecran Türkiye'deki reklam ekonomisine ve reklam verene ciddi katkılar sağlayacaktır.
1993 yılında internetsiz 525 milyon USD civarında olan reklam pazarını 2016 yılında dijital payın yüzde 27'si olacak şekilde 3,6 milyar dolar zenginliğinde verimli reklam yatırımlarına dönüştürme kabiliyetine sahip olduğumuzu gidiş hattan görebiliyoruz. IAB Türkiye olarak 2016 için minimum 750 milyon dolardan online reklam yatırım beklentisi öngörüyoruz ancak gelişen teknolojiler ve dijitalde yeni medya yaratımları ile pazar daha da gelişir mi hep birlikte göreceğiz.
Araştırma: Deniz BAĞRIAÇIK