Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB), iç turizm pazarına ilişkin değerlendirme raporu yayımladı. Raporla ilgili bilgi veren AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, Türk turizminin kriz yönetiminde başarısına dikkat çekti. Yağcı, geçen yıl zor koşullarda başarının örneğini verdiklerinin altını çizen Yağcı, "Bu yıl da küresel salgın, başta turizm sektörü olmak üzere, tüm dünyayı ekonomik ve sosyal anlamda etkisi altına aldı. Türkiye turizmi, her krizin ardından çok hızlı çözüme odaklı çalışmalarla yeniden yapılandı. Yine başaracağız" diye konuştu.
TANITIM ÇALIŞMASI
Erkan Yağcı, bu yıl misafirleri 'sağlıklı turizm konsepti' ile ağırlayacaklarını söyledi. Türk misafirlerin her yıl olduğu gibi, bu yıl da çok önem verilen konuklar olacağını aktaran Yağcı, "İç pazara çalışan acente ve tur operatörleri ile yaptığımız bilgi alışverişinde hepimizin vardığı ana fikir; iç pazarı gelişmemiş bir ülkenin turizmi sürdürülebilir kılması mümkün olmamaktadır. Tüm sektörümüzün özellikle iç pazarı hareketlendirecek tanıtım, pazarlama çalışmalarına ışık tutacağına inanıyoruz" dedi.
YENİ STRATEJİLER
Raporda iç pazarı geliştirecek öneriler yer aldı. Bunlar arasında en dikkat çekici olanı, gençlik ve çocuk kampları ile yaşlılara yönelik sağlık kampları ile yerli turist için ürün çeşitliliğini artırmak oldu. Orta ve alt gelir gruplarını da içine alan ürün yelpazesi geliştirilmesi de raporda yer aldı. Sosyal turizmi destekleyici kampanya ve krediler oluşturulması çağrısı yapıldı.