Bir sürü önce döviz kurundaki ani yükselişi bahane ederek fiyat yükselten veya piyasaya mal sürmeyip stokçuluk yapan firmalara karşı ihbar yağıyor. Fırsatçılara yönelik denetimler hız kesmeden devam ediyor. Denetimler, özellikle tüketimi fazla olan ürünlerde yoğunlaşırken, tüketici ihbarları da bu denetimler için önemli bir yol gösterici oluyor.
BİR HAFTADA 162 ŞİKAYET
Türkiye genelinde şikayetleri birebir vatandaştan almak ve değerlendirmek için Haksız Fiyat Artışı Şikayet Sistemi kurulması ihbar sayısını artırdı. Antalya'da Alo 175 Tüketici hattına özellikle kadınların ilgisi dikkat çekti. 22 Ekim tarihinde açılan sistemde Antalya'dan bir haftada 162 şikayet alındı. Sistemin duyulması ile birlikte şikayet sayılarının yoğunlaşması bekleniyor. Ticaret Bakanlığı'nın fiyat spekülatörü fırsatçıların tek tuşla ihbar edilebileceği yeni bir mobil sistemin de devreye gireceği öğrenildi.
HER İHBAR DEĞERLİ
Antalya Ticaret İl Müdürü Seval Yasak Dizerkonca, yapılan her bir ihbarın değerlendirildiğini belirtti. İl Müdürlüğü bünyesinde ihbar hattı için vardiyalı personel görevlendirdiklerini anlatan Dizerkonca, "Alınan şikayetler üzerine toplantı yapılıyor. Gerekirse hakem heyeti tarafından değerlendirilerek çözüm üretiliyor. Denetim ekibi de gidip şikayetle ilgili kontrollerini yapıyor" diye konuştu.
30 ŞİRKET DENETLENDİ
DENETIMLERIN ardından sonuçlarının da şikayet eden vatandaşa bildirildiğini anlatan Seval Yasak Dizerkonca, ilk etapta şikayetlerin 30'unun denetlendiğini, ilçe ilçe yapılan denetimlerle birlikte tüm ihbarların da sonuca bağlanacağını kaydetti. Dizerkonca, denetimlerde firmaların geriye dönük 3 aylık fiyat değişimleri, tedarikçiden veya üreticiden alış fiyatları ve tüketicilere satış fiyatlarının incelendiği bilgisini paylaştı.