Genelde şikayet ve ihbar amacıyla aranan Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) 147 iletişim hattına bu kez 'teşekkür' çağrıları için başvuruldu. 24 Kasım Öğretmenler Günü'nün de etkisiyle teşekkürlerini iletmek isteyen öğrenci ve velileri telefona sarıldı. Kasım ayında hatta gelen bin 331 çağrının 966'sını, yani yüzde 72'sini 'öğretmenden memnuniyet' konulu çağrılar oluşturdu. Olumsuz tutum ve davranışlarla ilgili çağrılar ise yüzde 9 seviyesinde kaldı.
TEŞEKKÜR YAZISI
Öğrencilerin ve velilerinin memnuniyetlerini ilettikleri öğretmenlere, İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 'teşekkür' yazısı ulaştırıldı. MEBİM'den evrak geldiğini öğrenen öğretmenler, haklarında bir şikayet olduğunu düşünerek heyecanlansa da gerçek kısa zaman sonra ortaya çıktı. Teşekkür belgesi alan öğretmenler şaşkınlıklarını gizleyemedi.
MERKEZ VAN'DA
Van'ın Erciş ilçesinde deprem sonrası istihdam yaratmak için oluşturulan merkeze gelen çağrılar, illere anında iletiliyor. Başvuruların en geç 3 iş gününde çözüme kavuşturulması şartı gereği, başvurulara kısa süre içerisinde cevap veriliyor. Antalya 2016'da toplam 3 bin 307 işlem ile Türkiye genelinde en çok çağrı alan 8'inci il oldu. 2017 için ise ortalama aylık çağrı sayısı 550 olarak gerçekleşti.
ÖĞRENCİLER OKULLU OLUYOR
MEBİM hattına gelen çağrılarda ilk sırada bilgi amaçlı aramalar ve şikayetler var. Ayrıca okula gönderilmediği iddiasıyla iletişim merkezini arayan öğrencilerin de başvuru sonucu okula dönüşü sağlandı. Türkiye genelinde 2016'da bu şekilde arayan 381 öğrenci okuluna geri dönerken, yaşı örgün eğitime uygun olmayan 9 bin 875 öğrencinin ise açık öğretim kurumlarında eğitime kazandırıldı.