Antalya'da turist sayısındaki artış sevindirirken, turizme dayalı olan ihracatların başında gelen deri ve deri mamulleri ihracatındaki düşüş ise düşündürüyor. Sektör ihracatının tamamına yakını Antalya'da tatil esnasında deri alan turistlerin harcamasından kaynaklanırken, Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği verilerine göre deri ve deri mamullerinin ihracatında geçen yıla oranla yaşanan düşüş dikkat çekiyor.
DERİ VE KÜRK SATIŞI DÜŞTÜ
Çoğunluğu kürk ve deri giyim ürünlerinden oluşan deri ve deri mamulleri ihracatı 1 Ocak-17 Ağustos tarihleri esas alındığında, 2013 yılında rekor kırarak 32.8 milyon dolara ulaştı. 2014-2015 yıllarında 8.5 aylık dönemde 19 milyon dolar seviyesinde olan deri ihracatı, 2016'da turizmdeki düşüşle paralel olarak yüzde 32 düşüşle 12.9 milyon dolara geriledi. İhraç edilen deri giyim eşyalarının tamamına yakınının Antalya'da üretiliyor olması, ihracattaki düşüşün etkisini artırdı.
MÜCEVHER 28 KATINA ÇIKTI
Turistik deri satışlarında yaşanan bu düşüşe karşın, bir diğer turistik ihracat kalemi olan mücevher ihracatında ise şaşırtıcı bir artış yaşandı. Geçen yıl 1 Ocak-17 Ağustos tarihleri arasında 207 bin dolar seviyesinde olan mücevher ihracatı, bu yılın aynı döneminde 5 milyon 988 bin dolar seviyesine çıktı. İhracattaki artışın yüzdelik karşılığı 2 bin 785 oldu. Yani mücevher ihracatı bir yılda 28 katına çıktı.