Antalya'nın uluslararası yıldız projesi Manavgat Yat Yapım ve Çekek Yeri Projesi'nde son aşamaya gelindi. Avrupa'nın yat yapım başkenti Fransa'nın Laroşel Limanı'nın Akdeniz'deki tek alternatifi olarak tasarlanan proje, organize sanayi bölgesine benzer bir ihtisas alanı olarak nihayete eriyor. Deniz Ticaret Odası'nın başkanlığında yerel yönetimlerin yönetim paydaşı olacağı bir işletme hüviyeti önerisi TOBB ile Ulaştırma, Habercilik ve Denizcilik Bakanlığı tarafından onaylandı. Deniz Ticaret Odası Başkanı (DTO) İnanç Kendiroğlu, limanı işletme hakkını elinde bulunduran Manavgat Yat ve Çekek İmalatı ve Yapımcıları ve İşletme Kooperatifi'nin geçici izninin Temmuz ayında ortalarında bittiği ve yatırımcı arayışına yoğunlaşacaklarını söyledi. Başkan Kendiroğlu, Bakanlığın limanı yapmak için en az 25 yatırımcı şartını yerine getirmek için şimdiden 10 dev firmanın katılımını sağladıklarını müjdeledi.
SON ENGEL YÖNETMELİK
Manavgatlılar tarafından 2000 yılında gündeme atılan ve bugüne kadar karşılaşılan çeşitli engellerin kaldırıldığı limanın işletim hakkı, kooperatife tahsis edilecekti. Limanı yapacak olan Bakanlık, kooperatifteki çoğunluğun yat imalatçısı dışındaki kişilerin oluşturması sonucu 9 ay önce bir yönetmelik hazırladı. Limanı tahsis alacak olan kişilerin yatırım yapmadan yerlerini yatırımcılara devrederek haksız kazanç sağlamanın önüne geçen yönetmeliğin ardından, kooperatifi saf dışı bırakacak süre nihayet doldu.
KOOPERATİF DEVRE DIŞI
Bakanlığın ilamına kooperatif dışında başvuranlar olduğunu açıklayan Kendiroğlu, "17 kişilik yapıyla kooperatif olarak devam ettirmek istediler. Kooperatifte tekne üreticisi çok az insan var. Bakanlık da Yalova'da sıkıntıların olduğu buna benzer bir olayı tekrar yaşamak istemedi. Yalova'da tersane yerleri verildi, insanlar yatırım yapmadı, sonra korkunç rakamlara kiraya verildi. Bakanlık yatırımcıya güvenmedi ve yönetmelik çıkardı. Yönetmelik, 'sana yer veriyorsam 3 yıl içinde yatırımı tamamlayacaksın' diyor" diyerek, proje yapımının uzamasının sebebini açıkladı.
DAVETLERE BAŞLADIK
Buranın odaya bağlı bir yapıda olacağının altını çizen Kendiroğlu, kooperatifin dışarıda tuttuğu yerel yönetimler ile yatırımcıları da yönetime davet ettiklerini söyledi. Kendiroğlu, "Serbest Bölge'den firmaları da, kooperatifi de davet ettik. Şimdiden isimlerini vermemin doğru olmadığı büyük işadamları da gelmek istediğini söyledi. Dev yabancı firmalarla ortak girmek isteyenler de var. Adım atılsın diye ben de burada yatırımcı olacağım" diye konuştu.
OT PARASI İADE EDİLECEK
Projeyi durma noktasına getiren Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın 2011 yılında istediği 1 milyon 236 bin 929,80 TL'lik ot parası, yatırımcılar tarafından kooperatife ödenecek. Toplam 546,426 dönümlük alanda en az 50 yatırımcı olacağını belirten Kendiroğlu, "Her yatırımcıdan ortalama 20 bin TL paylaştırsak, kooperatife bu parayı rahatlıkla öderiz" dedi.
YAT YAPIMINDA BİRİNCİ OLURUZ
Antalya'da turizm sektörünün çok büyük olduğunu ama bu projenin 12 ay süren bir ekonomi olacağını vurgulayan Kendiroğlu, en az 6 bin çalışan, üretim artınca 10 bin çalışan ile Manavgat'a yeni bir ilçe nüfusu ekleneceğini söyledi. Teknelerin refit, bakım ve onarımlarını yapabilecek büyük bir kapasite oluşacağını anlatan Kendiroğlu, "Kışlık bakımların burada yapılabilmesiyle, ciddi bir ekonomi oluşacak. Ayrıca şu anda yat yapımında dünyada ilk 5'te iken, burasıyla birinciliği zorlarız" diye projenin önemini anlattı.
İMAR DEĞİŞİKLİĞİ YAPILAMAZ
İşin uzamasıyla Manavgat Belediyesi'nin bölgenin kimliğini imar planı değişikliğiyle değiştirme niyetinde olduğunu belirten Kendiroğlu, "Bölgenin tescil alanı olarak Bakanlıkta var. Manavgat Belediyesi plan tadilatı yaparak imara açmak niyetinde olmuşlar. Ancak tescillenmiş tahsis yeri imar değişikliğiyle değiştiremezler. Bu konuda yatırımcıların endişesine gerek yok" diye konuştu.