Konferansa, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) Başkanı Yunus Sezer, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal ile Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremin ardından saha çalışmalarına katılarak incelemelerde bulunan çok sayıda akademisyen katıldı. TÜBİTAK tarafından düzenlenen sanal konferansa video mesaj gönderen Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay, bilimi temel alarak Türkiye'yi afetlere karşı dünyanın en hazırlıklı, afetler sonrası en hızlı ve etkili tepki verebilen ülkesi haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Depremden hemen sonra TÜBİTAK Doğal Afetler Odaklı Saha Çalışması Acil Destek Programı'nı devreye aldıklarını belirten Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "61 farklı kurumdan 124 projeyi desteklemeye başladık. Türkiye'nin dört bir yanından 577 bilim insanı jeofizikten lojistiğe kadar farklı alanlarda saha verisi topladı. Bugün, bu projeleri tüm yönleriyle ele alacağız. Yapılan çalışmaların ve elde edilen sonuçların paylaşılması çok değerlidir" dedi.
Konferansta konuşan AİÇÜ Fen Edebiyat Fakültesi'nden Prof. Dr. İbrahim Han, "TÜBİTAK 1002 Doğal Afetler Odaklı Saha Çalışması Acil Destek Programı" bünyesinde desteklenen proje kapsamında hazırladıkları "Deprem Sonrası Enkaz Yönetimi ve Deprem Sonrası Enkaz Yönetim Rehberi Hazırlanması" çalışması hakkında sunum yaptı. AİÇÜ'den Doç. Dr. Pınar Baykan, Doç. Dr. Ebru Senemtaşı Ünal, Öğr. Gör. Emine Narmanlı Han, Yüksek Lisans Öğrencileri Salih Erk ve Furkan Dağaşan'dan oluşan proje ekibinin deprem bölgesinde yürüttüğü saha çalışmalarına ilişkin bilgi veren Prof. Dr. Han, meydana gelen deprem olaylarında Enkaz Yönetim Rehberi'ne ihtiyaç olduğunu belirterek "Dört aşamadan oluşan, planlama, müdahale, kaldırma, ayrıştırma ve iyileştirme modeli ile enkaz yönetiminin etkin bir şekilde yönetilebileceği düşünülmektedir. Enkaz yönetiminde iyi bir plan yapılması ve planın sahaya uygulanması oldukça önemlidir" diye konuştu. Konferans, soru ve cevap bölümü ile sona erdi.