Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

Abuzittincim,
Şehirlerarası yollarda (bölünmüş yollardan bahsediyorum) hız sınırı 110 kilometreye çıktı diye gazeteler yazdı televizyonlar söyledi ya sakın kanma, ayvayı yersin. Ben yiyordum, Trafik Ekip Amiri'nin anlayışı sayesinde paçayı kurtardım.
Şöyle kurtardım; bir gün önce 110'la gittiğim yoldan bir gün sonra aynı hızla geri dönerken "Hız limitini aştın" diye çevirdiler. "Beyler bu ne biçim iş. Dün aynı hızla trafik ekibinin önünden geçtim ses eden olmadı. Bugün ceza yazıyorsunuz" dedim.
Ekip şefi, esprili bi polisti: "Dün dündür, bugün bugün!" dedi.
Sonra hikâyeyi öğrendim. Meclis'te bölünmüş yollarda hız sınırının 110 km olmasını öngören kanun kabul edilince bazı Emniyet Müdürleri uygulamaya hemen geçmişler. Radarlar 110'a göre ayarlanmış. Emniyet Genel Müdürlüğü de önceleri ses etmemiş. Fakat basında, bazı dernek başkanlarının hız sınırına itirazları yayınlanıp, "Cumhurbaşkanı bunu imzalamasın" diye çağrıları yapılınca, herhalde başımız ağrımasın diye olacak, Perşembe günü bi genelge yayınlayıp bütün ekiplerden yürürlükteki mevzuata uymalarını istemişler.
Benim mektup sana ulaşıncaya kadar bu kanun Cumhurbaşkanınca imzalanıp Resmi Gazete'de yayınlanmadıysa hız sınırı 90'dır, Abuzittincim. Yüzde 10 da geçiş toleransı koy, 99! Gaz pedalına ona göre bas yani.
Esasında şehirlerarası yollarda 90'a uyan yok. Uyarsa, bazı güzergahlarda yol kilitlenir, kazalar olur. Asfalt kalitesi yüksek yollarda 110 hız bence normal. Ama şu da bir gerçek, bütün bölünmüş yollarda 110 yapılamaz, yapılmamalı. Çünkü yolun kalitesi buna uygun değil. O kadar değil ki, mesela bi örnek, Dinar-Afyon arasındaki bölünmüş yolda, bazı yerlerde dümdüz yol, viraj miraj yok "30 kilometre" hız tahdit levhası var. Neye, "Yol kayganmış."
Yahu insaf bu devirde yağış yokken, ortalık kupkuru iken yol nasıl kayar, bu ne aciz bi mühendislik hizmetidir? Orası kayıyorsa, kaymaz hale getir.
Geçenlerde, meraktan, o ikaz levhalarının olduğu yerde yarım saat kadar bekledim. 100'den fazla araba geçmiştir, bir tanesi bile hızını kesmedi. Kaptırmış geliyorsun, orada 30'a düşeyim diye freni pompalarsan arkadakinin o hızla sana bindirmemesi mucize. Kay daha iyi, ölüm riskin azalır!
110 kilometreye geçilirken Karayolları'nın bu gibi abuk- sabuklukları artık çözmesi gerekir.. Hele hele, şimdi tam yaz geldi, gene yol bakım çalışmaları var, bazı yerlerde tek şeride düşmek durumunda kalıyorsun bazı yerlerde çift, fakat özellikle gece yolculuklarında, çok dikkat etmelisin çünkü işaretler yetersiz. Daha doğrusu, ikaz işaretleri var, far çarpınca da renkler kırmızılı beyazlı güzel duruyor da, ne zaman tek şeride düşüyorsun ne zaman çift, bu her zaman belli olmuyor, insanın gözünü alıyor. Çift veya tek yönü gösteren levhalar daha çok ve sık konmalı ki sürücünün dikkatini çeksin. Tek levhayla geçiştiriliyor.
İşleri büsbütün karmaşık hale getiren (özellikle geceleri) sağına bakıyorsun yepyeni asfalt. İnsan "Acaba çift yola geçildi de atladım mı" diye tereddüde düşüyor. Oysa asfalt atılmış ama hangi nedense, o bölüm, hâlâ trafiğe kapalı.. Aman dikkat kardeşim. Hız sınırı 110 oldu diye gazlarken karşına birden kamyonun farları dayanıverir..
Münasip yerlerinden öperim Abuzittincim.
Kardeşin Güneş.
Tecellister@gmail.com

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA