Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Japonlardan hacıyatmaz mesajı

Geçen hafta Japon otomotiv devi Toyota'nın Adapazarı tesislerinde anlamlı bir tören vardı. 1 milyonuncu aracın üretimi ve 200 milyon euro yatırımla üretimine başlanan Verso için düzenlenen törene Toyota'nın üst düzey yöneticileri de katıldı. Tören öncesinde Toyota Motor Corporation Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazuo Okamoto, Toyota Türkiye'nin CEO'su Tamer Ünlü'ye o günün anısına hacıyatmaz hediye etti.
Bildiğiniz gibi hacıyatmaz yere nasıl bırakılırsa bırakılsın, dibinde bulunan ağırlık nedeniyle dik duran bir oyuncak. Ancak, hacıyatmaz güç durumlarda özveride bulunarak kendini çabucak toparlamayı beceren kişileri ifade etmek için de kullanılıyor.

Kriz tecrübesi var
Bu anlamlı hediye ile "Hacıyatmaz gibi krizde ne kadar eğilip bükülsek de ayakta kalacağız" mesajı veren Okamoto, yaptığı konuşmada da moral vermeye çalıştı. Dünyanın çetin bir krizle sarsıldığını, Toyota'nın da kriz yüzünden zorluklar çektiğini anlatan Okamoto, "Türkiye'de geçmişte benzer krizlerle karşılaştık ve üstesinden gelmeyi başardık. Bu krizin de üstesinden gelip büyümeye devam edeceğiz" dedi.
Okamoto'nun konuşması bana Toyota'nın Türkiye'de edindiği kriz tecrübelerini hatırlattı. Toyota Türkiye'ye adımını attığı tarihten bu yana krizler ve doğal afetlerle karşılaştı. 1994'de yaşanan ekonomik krizde üretime başlayan Toyota, 2002 krizini yeniden yapılanarak ihracat atağına kalkarak atlattı. Toyota şimdi de tüm dünyayı sarsan bir krizle karşı karşıya.
Ancak, bugüne kadar Türkiye'de edindiği kriz tecrübesi Toyota'yı hacıyatmaz gibi güçlü yapıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA