Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MAHMUT ÖVÜR

50 bin kişiye iş sağlayacak dev proje

İstanbul'dan İzmir'e veya Bodrum'a her gittiğimde aynı sorunun cevabını aradım; "Neden Türkiye'nin en önemli yolu, otoyol olmaz?"
İstanbul-Ankara ve İzmir-Aydın arasındaki otoyol rahatlığını görünce bunun ne kadar gerekli olduğu çok daha iyi anlaşılıyor.
Bir de yıllardır hayal edilen bir İzmit körfez geçiş köprüsü var. İlk kez sanıyorum 1998'de ihaleye çıktı. Hatta o ihaleye Ali Haydar Veziroğlu isimli bir işadamı da girmiş, alamayınca da devlet 501 milyon dolar zarar edecek diye o kadar kâğıt para bastırıp 6 TIR'la dolaştırmıştı.
Aradan yıllar geçti. İstanbul'u Türkiye'nin ikinci büyük şehri Ankara'ya otoyolla Turgut Özal bağlamıştı, şimdi üçüncü şehri İzmir'e bağlanıyor.
Dün öğle saatlerinde İzmit Dilovası'ndaydım. Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en büyük projesi için "Yol medeniyettir" diyen Başbakan Erdoğan kürsüde şöyle diyordu:
"Bu 11 milyar liralık büyük bir proje. Dünyanın ikinci en uzun asma köprüsü olacak. Sadece İstanbul'u İzmir'e bağlamayacak, çevresindeki 18 ile de katkı sunacak."
Ankara'nın sığ gündemine takılıp kalan muhalefete de dokunan Erdoğan sözü bu büyük projenin kaç yılda bitirileceğine getiriyor:
"Sözleşmeye göre 7 yılda bitecek. Doğrusu ben evde bir hesap yaptım ve bu süreyi dünya çapında iş yapan müteahhitlerimize yakıştıramadım. Şimdi onlarla pazarlık yapacağım."
Temel atma işlemi başlamadan Başbakan Erdoğan kürsüye çağırdığı 6 müteahhitle bir süre pazarlık yapıyor. Ve pazarlık sonucu projenin 5 yılda bitirilmesi sözünü alıyor. Gerçekten de 5 yıl sonra bu heyecan verici proje hayatımıza büyük kolaylık getirecek. Projede 50 bin insan çalışacak. Yolu kısaltması nedeniyle yılda ekonomiye katkısı ise 870 milyon lira.
Düşünsenize bir saat 10 dakikada geçilen körfez, 3 kilometrelik köprüyle sadece 6 dakikada geçilecek.
Ayaküstü de olsa konuştuğum konsorsiyum ortaklarından Makyol İnşaat'ın sahibi Adnan Çebi yaşadıkları heyecanı şöyle anlatıyordu:
"Yıllardır beklenen bir projeyi hayata geçirmek ve ülkemizin en önemli kentlerini birbirine bağlamak gerçekten heyecan vereci. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız."

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA