İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin hedefi, İstanbul'u 'Kültür ve Turizmin Başkenti' yapmak.
Ve yılda 3 milyona ulaşan turist sayısının katlanarak artmasını sağlamak. Hedef gerçekten güzel.
Bunun için, henüz hayatımıza yansımasa da tarihi eserlerin yenilenme ve restorasyon çalışmaları yürütülüyor, müze, kongre ve otel için de yeni adımlar atılıyor.
Ancak, bu çabaların gösterildiği İstanbul'da ne yazık ki değişmeyen önemli bir sorun var. Taksiler ve taksiciler... Önemli çünkü, dünyanın turist çeken bütün kentlerinde ilk karşılaşılan kişi taksiciler.
Kim bilir kaç kez bu konuyu bu köşede dile getirdik. Taksilerin döküldüğünü, taksicilerin en bilinen adresleri bile bilmediğini ve en önemlisi ciddi bir ruhsat sorunu olduğunu vurguladık.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş geçen yıl sonlarında 'Taksi Zirvesi' yaptı.
Ve kamuoyuna iddialı bir biçimde taksilerin değişeceğini açıkladı. Hatta önemli birkaç otomobil firmasıyla bir araya gelerek model arayışına girdiler.
Sonra ne oldu? Hiçbir şey!
Doğrusu İstanbul Büyükşehir bürokrasisi iyiye doğru bir adım atmazken, ilginç başka uygulamalarla gündeme geldi. Son günlerde İstanbul'da görev yapan 18 bin taksici ile 6 bin dolmuştaksici ciddi bir sıkıntıyla karşı karşıya. Sıkıntının nedeni İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yollanan ve doldurulup geri gönderilecek olan 'Taksi ve Dolmuş Taksi Çalışma Ruhsatnamesi Başvuru Formu.'
Bu formun niçin istendiği bilinmiyor. Bilinen sadece şu; taksilerden 250 YTL, dolmuş taksilerden ise 500 YTL' nin 'yıllık geçici çalışma ruhsatı' adı altında toplanacağı. Bu paralar henüz toplanmadı. Ama taksiciler toplanacağından kaygılı. İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Semih Kaçanoğlu, bu kaygıyı şöyle dile getiriyor:
"İstanbullu taksiciler yüzde 20 taksimetre zammı beklerken Belediye yüzde 10 zam verdi. Biz bu zammı kabul edemeyiz. Bu konuda bir adım atamazken, taksi ve dolmuş ruhsatnamesinin gündeme gelmesi bizi şaşırttı. Bunun yasal bir dayanağı var mı doğrusu bilmiyoruz."