Koç Holding'in amiral gemisi Tüpraş, 3'üncü kez logosunu değiştirdi!
Şaşırdık!!!
Neden böylesine dev şirketler, el değiştirince geçmişini (yüzünü) silip atmak istiyor!
Tüpraş, sıradan bir şirket değil. Örneğin, Coca Cola, yüz yıldır aynı logoyla yoluna devam ediyor. Başarının sırrı bu.
Logo, kartvizit demek. Kurumsal imajı, güvenilir olmayı ve kimliği ifade ediyor.
* Tüpraş, Avrupa'nın beşinci büyük rafinerisi.
* Bulunduğumuz bölgenin en büyüğü.
* Türkiye'nin de alanında lider şirketi.
İlk logo 1983 yılında, şirket Türkiye Petrol Arama Ortaklığı'ndan ayrıldığı dönemde hazırlanmış. Hazırlayan kişi ise o yıllarda Tüpraş'a bağlı İzmir Rafinerisi'nde baş mühendis olarak görev yapan Hüsamettin Danış.
Logo rafinerilerde yanan meşaleleri ve petrol tankerlerini bir platformda birleştirmiş. Ateşin gücünü, yönetimin becerisini simgeliyor ve 18 yıl boyunca kullanılmış.
2001 yılında şirketin yüzde 31.5 hissesinin halka arzı sonrası ise Özelleştirme İdaresi, "Tüpraş sınıf atladı. Bu şirket 'A' Grubu, bunu herkese hissettirmeliyiz" demiş. A'nın üzerine rafineri, ateş ve meşale oturmuş.
5 yıl sonra Tüpraş el değiştirince üçüncü logo devreye girdi.
Acaba niye?...