Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Çin, İngiltere ve ABD büyüyecek, peki H&M Gap'i alacak mı?

Türkiye'nin artık hızlı bir şekilde önüne bakma zamanı. Seçimler bitti ama tabii ki sorunlar bitmedi. Ama ben inanıyorum. Başbakan Erdoğan'ın önceki gün "hep birlikte yapalım" diye çağrıda bulunduğu gibi en geniş uzlaşmanın ürünü yeni bir Anayasa ile siyaseti çıkmaza sokan sorunlar da sona erecek.
Peki önümüze bakalım derken neyi kastediyorum? Kuşkusuz dünya ekonomisindeki gelişmeleri ve Türkiye'nin oynayacağı önemli rolü.
Bundan 10 yıl önce sanırım hiç kimsenin aklına Avrupalı "hızlı moda" devi Hennes& Mauritz'in (H&M) ABD'nin en büyük markalarından GAP'i satın alma ihtimalinin ortaya çıkacağı gelmezdi. Böyle bir olasılığın konuşulması bile hayal edilemezdi.
Öyle ya GAP dünyanın en büyük perakende markasıydı ve bir satın alma olacaksa GAP satın alırdı. Ama dünyanın gidişatı öyle olmadı. H&M öylesine büyüdü ki cirosu 2009'da 17.4 milyar doları buldu ve son yıllarda Çin de dahil olmak üzere 38 ülkede 2 binin üzerinde mağaza açarak gücüne güç kattı. Yani demek istediğim dünyanın bütün göstergeleri değişti.
İşte bu göstergeler en çok Türkiye'yi etkileyecek. 2011'de Çin, ABD ve İngiltere'nin büyüyeceği söyleniyor ve H&M'in bu ülkeleri de içine alan geniş bir alanda 250 yeni mağaza açma planının olduğunu da biliyoruz.
Başta H&M olmak üzere Zara gibi büyük markalara en büyük üretimi yapan Türkiye de ihracatını büyük oranlarda artıracak. Yani Türkiye 2011'de Çin'de belki istediği kadar büyümeyecek ama bu markalara yaptığı ihracat kanalıyla Çin gibi ülkelerdeki varlığını genişletecek.
Önceki gün Türkiye İhracatçılar Meclisi Genel Kurulu'nda Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, yılın ilk 6 ayında 65 milyar dolarlık ihracat yapıldığını açıkladı. Çağlayan elindeki verilere bakarak konuştu ve bu yıl Türkiye'nin rahatlıkla hedeflediği 127 milyar dolarlık ihracatı göreceğini, hatta Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırarak 135 milyar dolarlık ihracata da gideceğini savundu. Dünyadaki gelişmeleri iyi okuyunca bunun gayet gerçekçi bir hedef olduğu ortaya çıkıyor.
Ben aslında şimdi geçen yıl 1 milyar dolar ciroya rahatlıkla ulaşarak herkesin gıptayla baktığı bir başarı hikâyesine imza atan LC Waikiki gibi markalardan da ilginç satın alma haberleri bekliyorum. Öyle ya şayet dünün H&M'i bugün GAP'i satın alabilecek noktaya geldiyse, bir LC Waikiki neden önemli bir markayı satın almasın? Ben aslında son zamanların en hızlı bir başka büyümesini gözlediğimiz Koton markası, Çin'de mağaza zinciri açarsa da hiç şaşırmayacağım.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA