Yumurtadan sonra en fazla tanınan ikinci şekil olan yeşil şişesiyle meşhur olan 500 markası ve 3 bin 500 çeşit ürünü olan Coca-Cola, 125'inci yılını kutluyor.
İşte bu nedenle, Coca-Cola'nın ilk kez üretildiği ve genel merkezi konumundaki ABD'nin Atlanta şehrinde Brezilya'dan, Portekiz'e, Çin'den Hindistan'a ve Rusya'ya kadar tam 26 ülkeden gelen gazetecilerle birlikteyiz. Şirketin merkezinde bizlerle buluşacağı salona girince işte bu yüzden, Coca-Cola Başkanı Muhtar Kent, 'Kendimi Birleşmiş Milletler'de gibi hissettim diyor. Dünyanın 200 ülkesinde her gün 1.7 milyar kez servis edilen Coca-Cola'nın 125'inci yılını kutlarken öne çıkan en önemli mesajı iddialı hedeflerin yer aldığı 2020 vizyonu. İşte bu yüzden olsa gerek, Başkan Kent, konuşmasında en çok bu vizyona atıfta bulunuyor ve bugün cirosu 100 milyar dolar olan şirketi 10 yıl sonra 200 milyar dolarlık ciroya ulaştırmayı hedeflediklerinin altını çiziyor.
Kolay bir iş değil!
Muhtar Kent'e daha sonra Türk gazetecilerle özel buluşması esnasında bu hedefin fazlasıyla iddialı olup olmadığını soruyorum. Kent, gayet kendinden emin, 'En yüksek marka değeri olan şirket. Kolay bir iş değil tabii. 125 yılda yapılanı 10 yılda yapmayı planlıyoruz, çünkü vizyon bunu gerektiriyor' diyor.
Muhtar Kent'e göre dünya özellikle 2007 yılından bu yana radikal bir biçimde değişti. 2020'de ise çok daha farklı olacak. Yeni bir dünya şekilleniyor ve başta Çin'de olmak üzere tüm dünyada yeni bir orta sınıf doğuyor. İşte Kent ciroyu ikiye katlama hedefini özellikle bu orta sınıfın yaratacağı potansiyel üzerine kuruyor: "Önümüzdeki 10 yıl içinde 800 milyon yeni orta sınıf doğacak. Şehirlerin nüfusu çok daha hızlı artacak. Her 100 günde bir New York nüfusu büyüklüğünde insanlar taşradan şehirlere taşınıyor. Biz bu değişimi gözlemliyoruz. Ekonomik güç yer yer değiştirecek. Refahın yüzde 60'ı gelişmekte olan Brezilya, Çin, Hindistan, Türkiye, Fas, Şili ve Meksika gibi ülkelerden gelecek.