Sonda söyleyeceğimi baştan söyleyeyim öncelikle. Umarım Spor Toto'nun 'İddaa ihalesi' iptal olmaz. Olursa çünkü işte o zaman o çok söylenen 'kamu zararı' oluşur. Çünkü sistem kesintiye uğrayacağı için devlet gelirinden olur, spor kulüpleri zarar görür.
Bu sütunlarda İddaa ihalesiyle ilgili 'adres belli' dedirtecek şartname değişikliklerine isyan eden katılımcıların ne düşündüklerini okudunuz.
Daha sonra Spor Toto Genel Müdürlüğü bu iddialara bir yanıt verdi. Yanıtları okudum ama bir haftadır şartnamenin değişen ve de bu yüzden hem eleştirilen hem de isyan edilen bölümlerine bakıyorum ve hakikaten anlayamıyorum.
Bu yazı benim anlayamadığım ancak eminim ki bu şartnameyi oluşturanların gayet iyi anladığı bölümlerle ilgili ilginç tespitlerden oluşuyor yani.
İhale şartnamesinde eleştirilen en önemli konu bana göre 'pilot şirket' konusu. İhaleye girecek olan şirketlerden birinin temsilcisi diyor ki tek başına bu bile ihaleyi zora sokuyor. Soru şu. Neden şartnamede pilot şirketin yüzdesi belli değil. Düşünün herhangi biri herhangi bir şirketi-diyelim Malezya'dan buldu-yüzde 1 ile kendine ortak edip bu ihaleye girebilir. Sonra da ihaleyi alır almaz bu şirketi gönderebilir. Bu arada pilot şirket öylesine önemli ki iş deneyim belgesini bu şirket getiriyor. Dikkatinizden kaçmasın.
Uzun adı Merkezi Bahis Sistemi ve Risk Yönetim Merkezi Kurulması ve İşletilmesi ile Başbayilik İş ve Hizmetleri'ne ilişkin 12 Ağustos'ta yapılacak olan ihaleden söz ediyorum size.
İddaa markası 2003'te oluştu ve bir anda öylesine popüler oldu ki hem devletin hem de spor kulüplerinin geliri şahlandı. İşte bu sebeple önümüzdeki ihale büyük önem taşıyor.
Ama tabii bu ihalenin herkes için şeffaf olması çok önemli. Yani bana ulaşan iddialar nasıl olur da Spor Toto'nun dikkatini çekmiyor. Eleştirilere ve iddialara, 'Rekabet şartlarını iyileştirdik. Aslolan kamu yararı' açıklamasıyla cevap veriliyor, doğrusu aklım almıyor.