Coca-Cola Türkiye'nin başarılı yöneticilerinin zirveye yürüyüşleri devam ediyor. Afrika bölgesinin de İstanbul'un merkez olduğu Avrasya bölgesine katılmasının ardından, Avrasya Grup Başkanı Ahmet Bozer'in sorumlu olduğu ülke sayısı 43'ten 90'a çıktı. Ahmet Burak'a, Zürih'te böylesine önemli bir gelişmenin Türkiye'ye yansımalarını soruyorum. Burak, 'Şimdi herkes Türkiye'ye bakacak. Coca-Cola bir merkezini daha Türkiye'ye taşıyorsa bu diğer şirketlere de örnek olacak. 1993'te de böyle olmuştu' diyor. Burak Orta Asya ve Kafkaslar'a gittikleri vakit, kimsenin o bölgede olmadığını hatırlatıyor ve sonra Coca-Cola'yı gören herkesin bölgeye akın ettiğine dikkat çekiyor.
70 milyar dolar ile dünyanın marka değeri en yüksek şirketi olan Coca-Cola yılda yüzde 7 civarında büyüyor. Coca-Cola Türkiye ise birkaç çift haneli büyüme rakamına sahip ülke arasında yer alıyor. Geçen yıl Türkiye'nin büyümesi yüzde 11 olmuş. Hal böyle olunca, Coca-Cola için Türkiye'nin önemi her geçen gün artıyor.
Yapılan bir araştırma var. Buna göre, Coca-Cola'da çalışan 1 kişi, 11 ek istihdam yaratıyor. Yani Türkiye'de şişeleyici şirket ile birlikte Coca-Cola'nın 3 bin çalışanı var. Burak, bunun 33 bin kişiye istihdam yarattığı anlamına geldiğini söylüyor.