Hakkâri-Çukurca karayolunda patlayan mayın sonucunda, biri binbaşı 8 asker ve bir korucu şehit düştü. O yolun fotoğrafları gazetelerde yayınlandı. Dar bir vadiden geçen asfalt bir yol. Yolun iki kenarı toprak. Zaten başka türlü de olamaz.
Aklıma, geçmiş yıllardaki bir tartışma geldi. Bir zamanlar Emin Çölaşan, bazı üst düzey güvenlik görevlilerinin kendisine gönderdiği mesajı sütununda yayınlamıştı. Mesajda şöyle deniliyordu: "PKK'nın mayınlı terör eylemlerinin başarıya ulaşmasının sorumlusu hükümet. Zira, yolları asfaltlamıyor; Güneydoğu'da çok sık kullandığımız bu tür yolların asfaltlanması için ilgili makamlara defalarca başvuruldu. Her seferinde aldığımız yanıt aynıydı: 'Bütçede para yok.'... Bütçede, Moğolistan'da yapılan gıcır gıcır asfalt yollar için para var; Güneydoğu için para yok. Bu gerçekleri lütfen köşenizde duyurun." (22 ve 24 Temmuz 2005-Hürriyet)
Aslında yollar asfaltlansa dahi, yanlarda kalan toprak bölüme kolayca mayın yerleştirilebilirdi. Dolayısıyla, mayın ile asfalt arasında doğrudan bir ilişki bulunmuyordu. Ama o tarihte, maalesef bir kısım ordu mensubu, terör üzerinden de antipropaganda yapmayı tercih ediyordu.
Çölaşan'ın yazısından bir süre sonra, 10 Ağustos 2005'te, Org. Fevzi Türkeri'nin Jandarma Genel Komutanı sıfatıyla aynı şikâyeti seslendirdiğini gazetelerde okuduk. O da, basın mensuplarının duyabileceği bir şekilde, Kara Kuvvetleri Komutanı Yaşar Büyükanıt'la ayaküstü konuşuyor, stabilize ve toprak yollardan yakınıyordu.
Tartışma devam ederken, ben, köşemde, hükümetin Doğu ve Güneydoğu'da yol asfaltlamasına verdiği önemi rakamlarla açıkladım: "Doğu ve Güneydoğu'da 2.5 yılda, 985 kilometre yeni bölünmüş yol yapıldı. Çalışmaları devam eden bin kilometrelik yol da 2006'da tamamlanacak. Ayrıca 260 kilometre uzunluğunda il yolu bitirildi ve hizmete açıldı. AK Parti iktidara gelinceye kadar Doğu ve Güneydoğu'da sadece 531 kilometre bölünmüş yol mevcuttu."
Duble (bölünmüş) yollar haricinde, başka bilgiler de vermiştim o tarihte: "AK Parti iktidarından önce 8 bin 762 kilometre kaplanmamış bozuk yol mevcuttu. 2 yılda, bunun 6 bin kilometresi "yenileme", "onarım", "yeni yapım" olarak asfaltlandı. Şu anda "stabilize", "toprak", "ham yol" olarak 2 bin 762 kilometre asfaltlanmamış yol bulunmakta" (2 Ağustos 2005)
Bilgiyi, Karayolları Genel Müdürlüğü Bakım Onarım Dairesi Başkanı Ahmet Bulut'tan almıştım.