S.1.) Erkeğin erkeğe gösteremeyeceği bir bölgesi var mı?
C.1.) Buna biz, erkeğin erkeğe avreti deriz. Bu da namazda kapatması gereken bölgedir. Bu bölge göbek ile diz kapağı arasındadır. Bilindiği gibi bu bölge bir rükun boyunca açık olursa namaz bozulur.
S.2.) Marketlerde yaptığımız alışverişlerde bizlere numara veriyorlar sonra çekiliş oluyor.
Kazandığımız şey haram mıdır?
C.2.) Sizin rutin olarak yaptığınız herhangi bir alışverişte, size bir katılım rakamı veriliyorsa ve bununla ilgili sonradan da çekiliş yapılıyorsa bu çekilişten elde edilen hediye kumar statüsünde değildir. Çünkü bu çekiliş için ayrıca para vermiyorsunuz ve başkasının hakkını almadığınız gibi başkasının bu niyetle yatırdığı parasını da almış olmuyorsunuz. Bunu hediye gibi sayabilirsiniz.
S.3.) Erkeklerin altın yüzük takması haram mıdır?
C.3.) Hz. Peygamber (s.a.v.) bir ara altın yüzük takındı. Sahabe de bunun sünnet olduğunu zannederek birer altın yüzük edindiler. Bunun üzerine Hz.
Peygamber (s.a.v.) altın yüzüğü çıkarıp bir kenara attı.
Bundan sonra da gümüş yüzük edindi. Bazı sahabenin vefatlarına kadar altın yüzük takınmaları da, Hz.
Peygamber'in (s.a.v.) bu uygulamasından haberdar olmamaları şeklinde yorumlanmıştır. Sünnet olan gümüş tarzında bir yüzük takmaktır. Yüzüğün çok gösterişli olmaması tercih edilir. Kadınlarla ilgili böyle bir hüküm yoktur.
S.4.) Yüzüğün hangi ele takılacağı önemli mi?
C.4.) Sağ elin parmaklarına takılması tercih edilir.
Bilindiği gibi sol el genellikle temizlikte kullanılır.
S.5.) Kına veya boya gusle engel midir?
C.5.) Hayır engel değildir. Zira kına veya boya gözenekleri kapatmadığı gibi, suyun deriye ulaşmasına engel olmaz.
S.6.) Elbisem üzerindeki boya -boya işçisiyim- namaza engel olur mu?
C.6.) Boya sıçramış elbisenizi değiştiremiyorsanız, o elbiseyle namaz kılmanız caiz olur. Zira boya necis değildir. Ancak necasete bulaşan bir iş yapıyorsanız -örneğin lağım borularını temizliyorsanız- bu durumda elbisenize sıçramış bir necaset varsa ve miktarı gözle görülür halde ise bununla namaz kılamazsınız.
S.7.) Bir malı; sahibini kandırıp, ederinin altında almak ticaret olur mu?
C.7.) Bu kul hakkını yemektir ve sahtekârlıktır.
Zira malını satan saf olabilir, piyasayı bilmeyebilir. Siz ise biliyorsunuz. Yangından mal kaçırır gibi bu insanın malını, ederinin çok altında alıp peşkeş çektirmek haram olur. Böyle bir malın size getirisi olmaz. Bilakis böyle bir mal bela ve musibete sebep olabilir. Ancak adam bunu biliyor ve akli melekeleri de yerinde ise ve bilerek malını ucuza satıyorsa bu durumda aldatma söz konusu olmaz. Bu mal alınabilir.