Milli Eğitim sistemimiz daha ÖSS'de ve LGS'de sıfır puan alan binlerce öğrencinin şokunu bile atamamışken, bir de sıfır puan alan öğrencileri yetiştiren "sıfır puan alan öğretmenlerin" sonuçlarıyla çalkalandı. MEB'in okullardaki boş müdür yardımcılığı kadroları için açtığı sınava giren 54 bin 611 öğretmenden 43 bin 790'ı 70 puan barajını aşamadı. Öğretmenlere Türkçe, Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, kamu yönetimi, MEB mevzuatı, genel kültür, eğitim yönetimi ve eğitim sistemiyle ilgili 100 soru yöneltildi. Başarılı olan öğretmenlerin sayısı 2732 olarak belirlendi.
Sınav sonuçları, 40-50 puan aralıklarında yığılma olduğunu gösteriyor. Büyük başarısızlık yok.
Eğer 50 puan alan "Müdür Yardımcısı" olur denseydi, şimdi başarı üçe katlanacaktı. Dolayısıyla başarı göreceli bir kavram olarak karşımıza çıkıyor.
Herkes öğretmenlerinin çok yüksek puan almasını ister. Ancak deveye sormuşlar, "Neren düzgün?" Yaşamımızın her noktasında eğrilik varsa, doğal olarak bu öğretmenlerimizi de kapsıyor. Evet... öğretmenlerimiz yeterli puan alamadılar. Ancak ne olursa olsun, onları çocuklarımızın ve kamuoyunun gözünde küçük düşürmeye hakkımız yok. Bir insanı yetiştirmenin ne kadar zor olduğunu biliyor musunuz? Onlara maddi, manevi ve bilimsel ne verdik ki, neyi istiyoruz. Bu şartları bir kere oluşturalım, o zaman sonucu göreceğiz.