Tirebolu, Karadeniz'in en manzaralı yerlerinden.
Yeni yapılan "sahil yolu" Tirebolu'nun içinden geçmiyor.
Doğrusu da bu.
2.5 kilometre uzunluğunda Tirebolu tüneli yapılıyor.
Ve Tirebolu'nun "tarihi dokusu" korunuyor.
***
Aslında Karadeniz'de yol "yukarılardan" geçebilirdi.
Sahil tamamen korunabilirdi.
Ama bu iş "para meselesi."
Karadeniz Sahil Yolu'nun yaklaşık maliyeti 3 milyar dolar.
Yol "arkadan" geçseydi pek çok yeni tünel ve viyadükün yapılması gerekecekti.
Maliyet 10 milyar dolara yükselecekti.
***
Bu konu tartışılabilir.
"10 milyara çıksın... Yeter ki sahilde yol olmasın" denilebilir.
Ama artık çok geç.
Karadenizli de bu tartışmadan bıkmış. Herkesin söylediği:
- Yolun çoğu bitti... Bir an önce tamamlansın.
***
Örneğin Trabzon'dan Görele'ye yaklaşırken gördüğümüz kavşak...
Asfaltı bile dökülmüş.
Refüj çalışması yapılıyor.
Sadece bu bölüm bile trafiğe açılsa, bölge biraz rahatlayacak.
Yetkililere sorduk:
Karadeniz Sahil Yolu'nun yüzde kaçı bitti?
Yüzde 70'i bitmiş.
Yıl sonuna kadar "yüzde 90'ı bitecekmiş."
***
Sahil yolunun projeleri 1990'ların başında yapılmaya başlandı.
1996-1998 arasında ihaleleri yapıldı.
Ve iş "bugüne kadar" uzadı.
Daha fazla uzamamalı.