Pazarlama iletişimi dergisi MediaCat, okurlarına, ünlü reklamcıların temel fikirlerini ortaya koyan kitapçıklar veriyor. Son sayının konusu David Ogilvy ( 1911-1999 ).
Bazı reklamcılar şöyle düşünür: "Öyle işler yapalım ki ürüne ilgi uyandırmakla kalmasın aynı anda halkın ve diğer reklamcıların da hayranlığını kazansın." Ogilvy ise kendini gösterişli bir biçimde ortaya atan reklamın değil ürünü sattıran reklamın en iyi reklam olduğuna inanan bir kişiydi. Ona göre, reklamı izleyenokuyan kişi, " Ne kadar akıllıca bir reklam " diye düşünmek yerine, " Böyle bir ürün olduğunu bilmiyordum, hele şunu bir deneyeyim " diye düşünmeli.
Kitapçığın sonunda ise 37 maddelik bir ' Ogilvy Testi' yer alıyor. Bu testteki sorulara 'evet' cevabını verebilen en yaratıcı reklamcı sayılıyor.
Testteki sorulardan bazısı şöyle:
Tezgâhtar çenebazlığıyla reklam yapmayı bıraktınız mı?.. Bütün TV reklamlarınız, dikkat çekici bir görsel öge ile mi başlıyor?.. Ürünü yetişkinlere satmanız gerektiğinde çizgi film şeklinde TV reklamı yapmaktan vazgeçtiniz mi?.. Markanın ismini her TV reklamında birkaç kez tekrarlıyor musunuz?.. Kampanyanız ikna edici bir vaatte bulunuyor mu?.. Her zaman ürünü mü kahraman yaparsınız?.. Ürünü her zaman kullanım esnasında gösteriyor musunuz?..
Neyse... Elbette Ogilvy kurallarından bir kısmı eskimiş olabilir. Ama şu ilkelere bakıyorum da... Komik, çekici, konuşturan ama üründen söz etmeyen, asla satın alma arzusu uyandırmayan onca reklam olmasına şaşırıyorum.