Okulun Endüstriyel Otomasyon Bölümü öğretmeni ve robot projelerinin sorumlusu Ayhan Dükkancı, 2005 yılında kurulan bölümün Japonya tarafından desteklendiğini belirterek, bölümde elektrik, elektronik, bilgisayar programcılığı ve makine bölümü öğretmenlerinin görev yaptığını kaydetti. Bölümlerinde geleceğin teknolojisini yaratmayı amaçladıklarını ifade eden Dükkancı, şöyle konuştu:
''Bu bölüm Japonya'da uzun yıllar devam ediyor. Yaklaşık 3 yıldır ülkenin çeşitli kentlerinde yapılan robot yarışmalarına katılıyoruz. Yarışmalara öncelikle 'çizgi izleyen robot' kategorisiyle başladık. Türkiye'de kutlanan Japonya Yılı kapsamında organize edilen '4. Uluslararası Robot Yarışması'na ilk kez 'sumo robot' kategorisinde katıldık. Mekatron ve Antigron sumo robotlarımız ile 220 robot arasında 16'ncı sırayı aldık. Gelecek yıl ilk üç robot arasına girmeyi amaçlıyoruz. Türk robotlara Japonların milli güreşi 'sumo'yu yaptırıyoruz. Zamanla robotlarımızı geliştiriyoruz. Yaklaşık 500 liraya mal ettiğimiz robotlarımız ilgi çekiyor. Robotlarımızın yapımında benim dışımda öğretmenlerimiz Ünal Sevim, Ömer Çalıseki, Göksel Akpınar, Levent Çam, Bülent Rahmi Ünal, Salim Ersöz, Metin Gökmen, Erkan Başak, Uğur Tepe ile öğrencilerimiz Sait Taha Tanyıldız, Fatma Çinay, Kerem Serkan Bekdemir ve Turan Can Okçu çalıştı.''
''İLK TÜRK ASİMO ROBOTUNUN GELİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ''
Dükkancı, sumo kategorisindeki yarışmalarda iki robotun yuvarlak bir zemin üzerinde birbirini zeminin dışına atmaya çalıştığını belirterek, 3 kilogramı geçmeyen robotların mücadelesinin kıran kırana geçtiğini bildirdi. Japonların, Türk okullarının yaptığı robotları hayranlıkla karşıladığını anlatan Dükkancı, şöyle devam etti:
''Japonya, gelecekte ülkesindeki ve dünyadaki üretimi gerçekleştirecek otomasyon ve robotlarını kullanacak elemanları yetiştirmeye çalışıyor. Eleman ihtiyacını da gidermek istiyor. Biz de bu yüzden öğrencilerimizi geleceğin teknolojilerine göre eğitiyoruz. İlk Türk Asimo (insansı) robotunu geliştirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Büyük şirketlerin bize destek olmasını bekliyoruz. Destek olunduğu takdirde bizim de bir Asimo'muz olabilir.''
Dükkancı, Japonların, öğrenci ve öğretmenlerinin teknoloji geliştirmedeki başarısını görünce şaşırdıklarını da ifade etti.