Çocuğum 4 yaşına geldi ama hâlâ her şeyi püre gibi yemek istiyor. Pilav, makarna gibi sert gıdalara geçemiyorum. Ne yapacağımı şaşırdım. M.H./İstanbul
Günümüzde kavanoz mamaların ve hazır toz sütlerin artması, ne yazık ki çocuklarda beslenme sorunlarına neden oluyor.
ÇİĞNEME BECERİSİ
2 yaşına kadar çocuğun katı gıdaya geçme süreci tamamlanamazsa, çocuk katı gıdalardan korkabiliyor. Yumuşak gıdaları yutarak yiyen çocuk, sert gıdaları da yutmaya çalışıyor. Ancak nefessiz kalması ya da kusması durumunda, bu tarz besinlere karşı bir korku oluşuyor. Bu nedenle ilk yapmanız gereken; ona çiğneme becerisini öğretmeniz olacaktır. Önce ağzını, dişlerini, dilini aynada gösterin. Siz bir şey yerken, dişlerinizle nasıl çiğnediğinizi gösterin. Sonra ondan ufak parçalarla verdiğiniz sert bir bisküviyi dişleriyle parçalamasını isteyin. Bu sırada kendisini aynada izlemesini sağlayın ve onu cesaretlendirin. Parçaları büyüterek iki-üç hafta bu çalışmaya devam edin.
İkizlerin aynı sınıfta olması
İkiz çocuklarım bu yıl anaokuluna başladı. İkisinin de aynı sınıfta olması sorun oluyormuş. Acaba onları ayrı sınıflara mı verseydik? L.P./Samsun
Tecrübelere göre, ikizlerin aynı sınıfa verilmesi genelde sorun yaratabiliyor. Aslında kardeş oldukları için okula daha kolay adapte olacakları sanılıyor ama öyle olmuyor; uyum problemleri, arkadaşlarıyla iyi geçinememe gibi sorunlar yaşanabiliyor. Ayrıca ikizler arasında ilginç bir iletişim vardır; konuşmadan birbirlerini anlayabilirler. Haliyle bu durum başka arkadaşlara ihtiyaç duymamalarına neden olur. Hatta arkadaş edinen ikizi, diğeri kıskanabilir ve bunu sorun haline getirebilir. Bu nedenle ayrı şubelerde olmaları iyi olur.
Hep TV izlemek istiyor
Çocuğum boş zamanlarında hep TV izliyor ya da bilgisayarın başından kalkmıyor. Ona boş zamanını doğru kullanmasını nasıl öğretebilirim? H.U./Muğla
Zamanımızın çocukları boş zaman değerlendirme algısından gerçekten çok uzak. Aslında bu konuda çocukları değil, aileleri hatalı görüyorum. Günümüzde ebeveynler; boş zamanı dinlenmek, uyumak ya da internette dolaşmak olarak algılıyor. Haliyle çocuk da bunları görerek boş zamanın böyle değerlendirildiğini düşünüyor. Boş zamanlarınızda beraber oyun oynayabilir, fotoğraf çekebilir, onu bir hikaye yazmaya teşvik edebilirsiniz. Yaratıcılığınızı kullanarak değişik şeyler üretebilirsiniz.