Booz & Company'nin araştırmasına göre Alman devi, yenilenme için 8 milyar Euro harcamada bulundu. Araştırmacılar, uzun vadede ekonomik başarı ile yatırım arasında bir bağlantı olmadığını kaydetti. "Global Innovation 1000 danışmanlık şirketinin 2012 ila 2013 yılları arasında binlerce şirketi incelemesi sonucu 44 Alman şirketinin Ar-Ge bütçesini ortalama yüzde 12 arttırdığı ortaya çıktı.
DEV ŞİRKETLERİ GERİDE BIRAKTI
Araştırmanın birincisi VW, uluslararası sıralamada Güney Kore elektronik devi Samsung'u, İsviçre ecza devi Roche'yi, bilgisayar devi Intel'i ve Microsoft'u geride bıraktı. VW'nin rakibi Toyota ise 7,2 milyar Euro'luk araştırma bütçesiyle uluslararası şirketler arasında altıncı oldu. 14'üncü sırada ise diğer Alman otomobil şirketi Daimler 4,8 milyar Euro'luk bütçesiyle yer aldı. VW, araştırma ve geliştirme için ayırdığı bütçesinin büyük bir kısmını yakıt tasarrufu ve akıllı ağ için kullandı.
VW DE NAZİ GEÇMİŞİYLE GÜNDEME GELDİ
Diğer taraftan Nazi geçmişiyle gündeme gelen birçok Alman şirketi gibi VW de bu kara lekeyi taşıyor. Dr. Oetker ve Daimler gibi şirketlerin Nazi geçmişleriyle yüzleştiğini söyleyen tarihçi Joachim Scholtyseck, anonim şirketlerin yaklaşık 15 yıl önce bu konuya eğilmelerinin aile şirketlerine göre daha kolay olduğunu dile getirdi. Scholtyseck, BMW'nin sahibi Quandt Ailesi'nin de araştırma talimatını, bir televizyon filminde ailenin Nazi geçmişine dair bölümlerin işlenmesinden sonra verdiğini belirtiyor. Tarihçi, günümüzde şirketlerin "Bu karanlık sayfaları başkaları ortaya koyacağına araştırmayı kendimiz yaptıralım daha iyi. dediklerini ifade ediyor.