Dünyanın önde gelen ağır vasıta üreticisi Scania, yeni teknoloji ürünü euro 6 normlarına sahip motorlarını, İsviçre'nin Zürih kentine bağlı Dinkiton kasabasında gerçekleştirdiği test sürüşü ile basına tanıttı.
Scania Ürün Yöneticisi Erik Nordström, test sürüşü öncesi gazetecilere yaptığı açıklamada, Scania'nın ''euro 6'' motorlarını ilk kez dünya basınına tanıtımı için bir araya geldiklerini belirtti.
Scania'nın İsveç'teki fabrikasında 2 bin 800 mühendisin görev yaptığını anlatan Nordström, mühendislerin 600 tanesinin motor geliştirme kısmında çalıştığını belirtti.
Euro 6 tipi motorda ''Egzoz Gazı Devirdaimi'' (EGR) ve ''Seçici Katalatik Konvertörü'' (SCR) sistemlerinin bir arada kullanıldığını anlatan Nordström şunları söyledi:
''Geliştirme çalışmalarının tümü Scania bünyesinde gerçekleştirildi. Scania'nın son yıllarda geliştirdiği tüm yeni teknolojiler birarada kullanıldı. Bu motorlarda yakıt dezavantajlarını önlemek için hiçbir çabadan kaçınmadık. Bu sayede, euro 6 motorlarda azot oksit bileşenleri, euro 5 motorlara göre yüzde 80, partikül miktarı da yüzde 50 oranında azaltılmış oldu.
Azot oksit bileşenlerinin ve partikül miktarlarının en az seviyeye düşürülmesi, yakıt tüketimi ve çevreye duyarlılığı açısından euro 6 motorunun ne kadar iyi olduğunun göstergesidir. Euro 6 motorlara sahip uzun yol nakliye araçları, ilk etapta R ve G serisinde 440 ve 480 beygir güç üreten versiyonları ile karşınıza çıkacak.''
Euro 6 motorların euro 3'e göre 2 kat, euro 5 motorlara göre ise 12 bin avro daha fazla maliyeti olduğunu ifade eden Nordström, euro 6 motorlu uzun yol nakliye araçlarının bu haftadan itibaren İsviçre'de, 2011 yılının sonlarına doğru ise tüm Avrupa'da satışa sunulacağı belirtti.
ÇEVRE DOSTU MOTOR: EURO 6
Doğuş Otomotiv Scania Pazarlama Müdürü Suna Türk ise Scania'nın 2010 yılında gerçekleştirdiği 2 bin 500 adetlik satışın ardından 2011 yılının ilk 5 ayında da üstün bir satış grafiği çizdiğini belirtti.
Scania'nın, euro 6 motorların çevreye duyarlılığıyla ön plana çıktığını ifade eden Türk, şunları söyledi:
''Scania satışta olduğu gibi, çevreye duyarlılık konusunda da ön plana çıkmaktadır. Euro 6 motorlarda emisyon miktarı en az seviyeye indirgenmiştir. Bilindiği gibi azot oksit bileşikleri en büyük zararı çevreye verirler. Yağmur ve suyla birleştiğinde suda çözülerek asit oluşturlar. Bu da çevre için çok zararlı asit yağmurlarına neden olur. Azot oksit ve partikül miktarlarının en aza indirgenmesi, euro 6 motorları, genel kullanıma sunulan en çevreci motorlar yapmıştır. Ayrıca tamamen Scania teknolojisi kullanılarak üretilen Euro 6 motorlar gerek düşük emisyon değerleri ile doğaya saygı gösterirken, düşük işletme maliyeti ile ekonomimize de katkı sağlamaktadır.''
Türkiye'de şu anda euro 4 ve euro 5 motorlu araçların kullanıldığını belirten Türk, gerekli regulasyonların ardından Scania olarak euro 6 araçların da Türkiye pazarında satışını gerçekleştireceklerini bildirdi.
İLK TEST SÜRÜŞÜNÜ GAZETECİLER YAPTI
Konuşmaların ardından yeni teknoloji ürünü euro 6 normlarına sahip uzun yol nakliye araçlarının ilk test sürüşü yapıldı.
Yaklaşık 40 kilometrelik bir parkurda yapılan test sürüşünde Türk gazetecilerde direksiyon başına geçti. Ağır vasıta ehliyeti olan gazeteciler ilk kez euro 6 motoruna sahip Scania'ları kullanma fırsatı buldu. 6 araçla farklı alanlarda yapılan test sürüşü yaklaşık 30 dakika sürdü. Scania'nın dünya lansmanına Rusya, Slovanya, Fransa, İsviçre'den çok sayıda gazeteci katıldı.
Euro 6 motora sahip Scania bu haftadan itibaren İsviçre'de, gerekli mevzuatların tamamlanmasının ardından, 2011 yılının sonları doğru da bütün Avrupa ülkelerinde satışa sunulacak.